Pazartesi, Mayıs 12, 2008

34

Bakiyorum s1k s1k yazar oldum bloga. 34. haftamizdayiz simdi. Son bir kac gundur cok aktif bizim oglan, kipir kipir hic durmuyor. Artik belli ki sigmiyor oldugu yere.

Gecen Cumartesi sabahi dogum kursumuz vardi, ona gittik. Biz ve 8 baska cift daha. Iclerinde karni en sivri ve ileride olan bendeniz idim. Ama onden bakinca en zayif da ben gorunuyordum. Diger annelerin cogu kiz bekliyormus, daha bir yuvarlaktilar gercekten de. Bilmiyorum, bu kiz olunca yuvarlak, oglan olunca sivri muhabbeti gitgide tutmaya basladi. En azindan benim cevremde.

Kursta bir suru sey anlatildi. Genel anlamda aydinlanmadik ama daha cok bilgilendik diyebilirim. Mesela bizim sehirdeki dogumlarin yuzde otuzu sezaryenle oluyormus. Normal dogumlarin yuzde doksaninda epidural aliniyormus. Hangi durumlarda sezaryen olunuyor, onlarin uzerinden gecildi. Oyle sezaryen mi yoksa normal dogum mu gibi bir secenek yok burada. Once herkese normal dogum yaptirilmaya calisiliyor, tibbi bir aksilik olursa ancak sezaryen. Benim icin gayet uygun bir durum bu, cunku ben de normal dogum yapmak istiyorum insallah. Tabii epiduralle. Canim tatlidir benim ve epidural gibi bir secenek varken onu denemeyi tercih ederim. Ama bir aksilik cikar da sezaryen olursam o da ok. Hersey de kendi kontrolumde degil, farkindayim.

Anlatilanlar arasinda hastaneye ne zaman gitmeli, gercek sancinin yalanci :P sancidan farklari gibi seyler de vardi. Bu konudan bahsederken kadinin vurguladigi bir baska nokta ise suydu. Aman erken gelmeyin hastaneye, yoksa yarim gununuz sick leave'nizden gider. Ne kadar acikli bir durum oyle degil mi sayin izleyiciler, sevgili konuklar. Bu "gelismis" ulkede dogum oncesi izin diye bir sey olmadigindan, biz modern koleler hamileligin son dakikasina kadar calismak durumundayiz. Hatta isin o kadar boku cikmis durumda ki, dogurmaya gidiyorum demek icin bile iki kere dusunmek gerekiyor, yoksa bu azicik izinlerden bile mahrum kalinabiliyor.

Benim pozisyonumda normalde 6 hafta ucretli 6 hafta da ucretsiz izin var. Maternal leave dedikleri. Ustune bir de sick leave var, ne kadar biriktiyse. Oyle sut izni filan diye bir sey yok. Sozde calistigin yer sana emzirmek icin yer ayarlamak zorunda ama o da buyuk olcude kagit uzerinde kaliyor gorunuyor. Bir de burasi universite.

Gelelim zurnanin zirt dedigi noktaya. Iki ay kadar oluyor. Internetten yukaridaki bilgileri okumustum okulun sayfasindan, ama icime gene de bir kurt dusmustu. Ben su okulun insan kaynaklarini bir daha arayayim diye. Aradim. Iyi ki de aramisim. Postdoc arastirmaci olarak sick leave disinda hicbir insani hakkimin olmadigini da ogrenmis oldum boylece. Meger ben benim hocanin hakkaten kolesiymisim ama haberim yokmus. Postdoc olunca resmi olarak ne maternity leave hakkim varmis, ne de vacation leave. Dort yildan fazladir ayni pozisyondayim, ama bu hicbir seyi degistirmiyor. Sadece sick leave hakkim oldugunu ogrendigimde telefonun diger ucundaki insan kaynaklarindaki kadin da benimle birlikte sok oldu. Doktora ogrencilerine maternity leave var, bize yok. Her neyse. Sonucta hala hocamla konusmam lazim ne kadar izin alabilecegimi. Neyse ki cok iyi bir adamcagiz. Ilk hamile oldugumu soyledigimde merak etme, ayarlariz bir seyler demisti. Sanirim yavas yavas merak etmeye basliyorum ben de. Ama en fazla 12 hafta izin alabilecegim gibi gorunuyor. Belki dogumdan onceki bir iki gun de gelmeyebilirim. O zamana kadar kendiliginden gelmeye karar vermezse tabii.

Bugunlerde gene bir helvalik geldi uzerime. Ozellikle geceleri. Zirta pirta tuvalete kalkmak iyice zorlasmaya basladi. Kalkmaya bir itirazim yok, ona alistim, ama kalkarken her tarafim, ozellikle belim cok agriyor. Neredeyse iki haftadir yuzemiyorum. Araya bir suru sey girip duruyor. Belki ondandir bu helvalik durumlari. Yeri gelmisken su karikaturu de paylasayim, gebelik.org'dan. S1k s1k ugruyorum oraya. Karikaturleri de cok hosuma gidiyor :)

Mobilyalarimiz gelmis, bu Cumartesi eve teslim edecekler ve kuracaklar.

Sabahlik isi halloldu. Annemle webcam yaptik bugun. Bir tane almis, gosterdi, geceligiyle takim, hos bir seye benziyor. Onu almaya karar verdik. Annem gelmeden dogurursam bornoz giyerim artik hastanede de, napiim :PP Iyi ki geliyor annem, seviniyorum. Zor bir donem bekliyor bizi ve ben bir suru sey konusunda cok tecrubesiz ve bilgisizim. Farkettim ki hep hamileligin seyri ile ilgili seyler okumusum simdiye kadar. Bir suredir de hicbir sey okumuyordum. Simdi yavas yavas dogum sonrasi ile ilgili kitaplara bir goz atmanin zamani sanirsam. Cahil cahil kalmayalim :P Gerci her bebek kendine ozgu, bla bla bla da, olsun, bir iki bir sey okuyunca ben kendimi daha iyi hissedecegim. Bir arkadasim "What to expect first year" diye bir kitap onerdi, onu ismarladim. Bir de baby whisperer ve happiest baby on the block kitaplari var, eh yeter.

Anneler Gunu de geldi gecti. Tum annelerin gecmis anneler gunu kutlu olsun. Erikcim de sabahleyin benim premature anneler gunumu kutladi :) Ben daha anne olmadim dedim, o da e o zaman bu ne diye karnimi gosterince pek hosuma gitti :))))

Nedense bu yil internetten cicek yollama isi olmadi. Dogrudurust bir sayfa bulamadim bu is icin. Mezun cicek artik yok, 444'lu olanin sayfasi calismadi, diger birkac tanesi de kredi kartimi kabul etmedi filan. Gicik ettiler yani.

Boyle boyle... Iyi haftalar herkese...

2 yorum:

huysuz dedi ki...

ısmarladığın 'bebeğinizin ilk yılında sizi neler bekler' gerçekten güzel bir kitap. soru-cevaplar şeklinde yazılmış ve ben çoğu kez kendi sorularımın cevaplarını buluyorum.

epidural, kesinlikle doğru karar bence de.

YesilErik dedi ki...

Huysuzcum, Amazon'da cok iyi yorumlar almamis kitap ama etrafimdaki arkadaslarimin yorumlari daha onemli benim icin. Sen de oyle diyorsan icim daha rahat etti. Sevgiler.