Cuma, Mart 28, 2008

Yok öyle!

Yılmaz Özdil'i seviyorum. Kısa ama öz yazıyor çoğu zaman.

Hürriyet
28.03.08

Rahatsızsan sen bas geri!



SAĞDUYU, güzel laf.

Süslü.

Kulağa hoş geliyor.

Limon sıkmak istemem ama...

Yuvarlak.

İçi boş.

Tın tın bir laftır aslında.

*

Çünkü...

"Sağduyu denilen, 18 yaşına kadar zihinde depolanan önyargıların toplamıdır" demiş Einstein.

Yani?

İzafidir!

*

İkisi de hukukçu.

İkisinde de sağduyu var...

Ama, Bülent Arınç’ınki başkadır.

Başsavcı Yalçınkaya’nınki başka.

*

İkisi de Diyarbakırlı.

İkisi de seçimle geldi.

Osman Baydemir ile Oktay Vural’ın sağduyuları aynı mıdır? Seçimle gelen, öbür Diyarbakırlı, Aziz Yıldırım’ın?

*

Tarikat yuvasında yetişen bir çocukla, saygın öğretmenlerimiz tarafından yetiştirilen bir çocuğun sağduyularının ortak olması mümkün mü? Üniversitelerin sağduyusu, Erdoğan Teziç midir, Yusuf Ziya Özcan mıdır? Aynı cumhurun başı olan Ahmet Necdet Sezer ile Abdullah Gül, hangi cumhurun sağduyusudur? Kimin sağduyusuna göre hareket edeceğiz diye, referandum mu yapacağız?

*

"Ortak akıl"sa aradığımız...

1919’da konmuş onun adı.

*

Bırakın yuvarlak lafları.

"Herkes bir adım geri gitsin" filan.

Yok öyle!

Atatürk Cumhuriyeti burası...

Mehter takımı değil.

2 yorum:

Açalya dedi ki...

Epeydir tıklamamışım seni, kızdım kendime! Bebeğin olacakmış!!! nasıl güzel bir haber (geç öğrendim ben hay allah!) tebrik ederim, huzurlu ve kolay bir hamilelik dilerim.
Bu arada bir itiraf daha;
Ben senin kadın mı erkek mi olduğunu bir türlü anlayamamıştım. Ya ben çok dikkatsizim yada sen çok iyi bir şekilde cinsiyetini sakladın. Ay hala gülümsüyorum, bebeği olacak Yeşil Erik'in! ne güzel!

Yımaz Özdil'in ise kısa ve keskin yazılarını ben de seviyorum, yine çok iyi dile getirmiş.

YesilErik dedi ki...

Acalyacim, tesekkurler :)

Demek cinsiyetimi anlayamadin once. Valla bilemiyorum, pek oyle efemine bir insan degilimdir zaten ama :)) Optum, Dante'yi de s1k1stiriyorum uzaktan...