Çarşamba, Eylül 14, 2005

Ninni surprizi

Sabah sabah hos bir surpriz yasadik. Npr (NationalPublicRadio)’ da haberler bitmis, world music saatine gecilmis. Biz de o kanal senin bu kanal benim radyonun dugmeleriyle oynarken Npr’a tekrar geri gelmisiz. Arka planda ninniye benzer bir melodi var, muthis tanidik. Kadinin biri de anlatiyor, aslinda degisik dillerdeki butun ninnilerdeki ortak ozellik insana huzur vermeleri ve hos bir sekilde nakaratlari tekrar etmeleriymis. Kanadali arastirmaci Sandra Bilmemkim hayatini insan beyninin muzigi nasil algiladigini arastirmaya adamis. Sonra birdenbire anlatim duruyor ve arka plandaki ses net bir sekilde on plana cikiyor: “Dandini dandini dastaaana, danalar girmis bostaaanaaa!!!” Npr’i seviyorum.

7 yorum:

Tijen dedi ki...

türkiye'de bir ninni kitabinin çiktigini biliyor muydun? Sevgili halbilimci agabeyimiz Sabri Koz derledi, Her Güne Bir Ninni! YKY'den, CD'si de var ve neler yok ki içinde??
tijen

fethiye dedi ki...

NPR'i ben de cok seviyorum ve baska bir sey dinlememe gerek kalmiyor. Ama bak bu programi kacirmisim! Hangi programdaydi? Fresh Air? Dinlemek istedim de... :) Yoksa sizin yerel NPR'in bir programi mi acaba?

Stephen Kinzer'in "Crescent and Star: Turkey between two Worlds" kitabindan da yine Terry Gross programi sayesinde haberdar olmus, onunla yaptigi konusmanin ise gelirken kisa ozetini dinlemis, ise gelince de internetten, kulakliklarimla dinlemistim. ;) Sonra da hemen kitabi almis, bir solukta okumus, yazara email atmistim. Aramizdaki bir kac da email yazismasi ardindan bana SF'e gelecegini haber verdiginde ben de oraya gidip tanisip kitabimi da imzalatmistim. :) Dedim ama bir daha soylemekte fayda var: ben de cok seviyorum NPR'i, her ne kadar okumam gerektiginde BBC'yi tercih etsem de.

YesilErik dedi ki...

Bilmiyordum Tijen. Cok hos bir sey. Turkiye'ye gidince alinacaklar listesine ekliyorum hemen :)

Fethiye, FreshAir'de degildi bu. O daha gec saatte yayinlaniyor. MorningEdition'dan sonraki yerel muzik saatinde yayinlandi. Netten baktim ama bizim yerel istasyonun yayin akisi sayfasi da cikmadi. Sonra npr'dan lullaby diye arattim, gene bi sey cikmadi :(
Bu bahsettigin kitabi tavsiye edersin herhalde, henuz dinleyemedim gonderdigin roportaji ama. Ben yabancilarin Turkiye hakkinda yazdiklarini okumak konusunda biraz secici davraniyorum cunku cok kolay offend oluyorum, ileri geri konusuyorlar gibi geliyor bir suru sey hakkinda. Misal olarak TurkeyUnveiled diye bir kitap var, belki duymussundur, yarisina gelemeden tutmeye basladim okurken. Bir daha da oyle bu kitap iyi denmeden Turkiye hakkinda yazilan seyler okumaya korkar oldum. Onlari da okumak lazim tabii ama. Neyse cok uzatmayayim. Sayende bu edinecegim ikinci kitap olacak Fethiye :)

fethiye dedi ki...

YesilerikciGim, Stephen Kinzer'in benim icin "ozel" bir yeri var. Amerikaya ilk geldigimde, 10 sene once, internette TUrkiye ile ilgili haber bulmak zordu. O sayede tanistigim degerli dostlarim cok oldu.

Haftada en az bir kere NYTimes'a Istanbul cikisli, Kinzer imzali yazilar gelirdi. Sadece Istanbul ya da politika yazmazdi ama. Ulkeyi dolasiyordu yavastan ve guzel tahlilleri oluyordu, bambaska yonlerini tanitiyordu. Neyse, ben bu adamin yazdiklarini okur, cok da begenir olmustum. Sonra internette haber siteleri cogaldikca NYTimes ya da Kinzer'in varliklarini unutmadim ama daha az ilgi gostermeye baslamistim, hatta bir ara farkettim ki birden bire bambaska bi isim Istanbul'dan haberler vermeye baslamisti. Hadeee, ne oldu "benim adama" diye dusunurken bir sabah ise giderken dun anlattigim olay oldu ve kitabini aldim. ;) Meger 5 senelik TUrkiye atanmasi bitmismis. NYTimes'in Istanbul burosunun ilk yonetcisi de kendisidir.

Turkey Unveiled bende de var; okurken baymisti. Yazdiklarindan ote yazim tarzi iyi degildi bence. Kinzer de kitabinda bizleri elestiriyor; yazdigi herseye 100% katilmiyorum. Belki kabullenemiyorum diyedir. Ama yine de ben severek okumustum. Kitabin ilk bolumunu internette bulman mumkun diye biliyorum, istersen once o kismi bir oku. Ayrica kitabin bolumleri arasinda kisa kisa mezeler de var (aynen meze diyor o bolumlere!) yagli gureslerden filan bile bahsediyordu. Simdi Chicago'da kendileri. Ya da en son yazisini gordugumde oradaydi.

Ninni dedik nereye geldik!

ZeYNeP dedi ki...

Bugum bende baska bir olaya sasirdim, belki sizde goreceksiniz.
Sears'in yeni reklami, muzik tamami ile bir turk muzigi ama ne oldugunu cikaramadik, darbuka ile yapilmis bir yorum, balik ayhanin darbelerine cok benziyordu,
isyerimizde tv hep acik, sabah haberler arasi reklamlarda bu muzigi duyunca ne oluyoruz yahuu oldum, bakalim sizede denk gelecek mi ?
Zeynep

Gün dedi ki...

Ninni sevenlere, '' Bizim Ninniler'' isimli bir cd çıktı geçen sene onu öneririm, eski Anadolu ninnileri var, ben aşk böcüğüm için almıştım kendimde severek dinliyorum...

YesilErik dedi ki...

Valla di mi Fethiye, ninniden nerelere :)

Zeynepcim, dun aksam bekledim reklamalrda ama cikmadi Sears reklami. Hep boyle oluyor zaten, boyle seyleri yakaladin yakaladin o an, yoksa kaciriyorsun iste.

Guncum bocukcum, ona da bi bakarim. Aslinda bebek bekleyen arkadaslara da cok guzel bir hediye olurdu bu degil mi?