Cuma, Eylül 16, 2005

Her yerde ayni kokusmusluk

Dun aksam 9/11 komisyonunun hazirladigi raporun kisaca bir ozeti seklinde bir program vardi HistoryChannel’da. Ben kitap ciktiginda alip, bolum bolum okuyup bi bakmistim ama bastan sona okumamistim. O yuzden ozet seklinde izlemek iyi oldu. Sonra Pust’un konusmasi basladi, reklam aralarinda onun ezik suratini ve faras agzinin aldigi sekilleri izledim, super aksani gene super gicigima gitti. Takip edebildigim kadariyla gene dokturdu. “Buyuk sirketlere gene peskes cektirecegim, ucuz housing yerine kazik fiyat veren otelleri diktirecegim oraya, fakirler daha da fakirlesecek, bosuna eski yasaminizi ozlemeyin, asla geri gelmeyecek, fakir her yerde fakirdir, burada en fakirdir. Zaten ben de ayip olmasin diye burada boyle ciktim konusuyorum, Condi de tuvalete gitmeme izin vermedi gecen gun, ne yapacagimi gene bilemedim. Ama bu Katrina orospusu, yeminle soyluyorum, girdi biraz gotume” gibisinden bir seyler soyledi sanki. Yoksa bana mi oyle geldi. Sonra c-span’da bu ChiefJustice adayinin sorgulanmasi vardi. Orada da saygideger demokrat senatorler soru ustune soru yagdirdilar ama adayimiz tam piskin avukat, ser verdi de sir vermedi. Tam truva ati muhabbeti. Sonra sevgili birkac cumhuriyetci senator abimiz sirtina pit pit vurur, omuzundaki kepeleri ufler gibi adayimiza arka ciktilar. Bu kadari bile supreme pizza mahkemesinin akibetinin nereye dogru gittigi hakkinda bence yeterince fikir verdi. Bu adayi reddetme haklari var saniyorum senatorlerin. Amerikan yurutme ve yasamasini pek o kadar ayrintili bilememekteyim henuz korkarim. Neyse, kisacasi herifi hic gozum tutmadi. Zaten Pust’un aday gosterdigi kimi gozumuz tuttu ki simdiye kadar? Pazar gunu de Almanya’da secim var. O salak kadin kazanacak gibi gorunuyor. Neyse, insanlik, demokrasi kazansin efenim. Bi de bu zalak papa da sinirimi bozuyor. MG dedi ki Almanlar arasinda hic de oyle lanse edildigi gibi sevilmezmis kendileri, medyanin abartmasiymis. Neyse ne, herif papa sonucta. Gene ulkemiz uzerinde bin tane oyun donuyor. Bizim politika ve demokrasi ozurlu ikiyuzluler de gene taviz ustune taviz verip sonra yooo biz asla taviz vermedik, vermeyiz biz, bik bik bik gibi demecler vererek akillari sira gunu kurtaracaklar. Hadi hayirlisi.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

konusmayi izlemedim/dinlemedim (ben de baska yaban ellerdeyim) ama pek guzel cevirmissin kanimca. bi de simdilerde gazetelerde hergun "gerginlik" haberleri var. nereye kadar bilmiyorum. bu 3 ekim'e de az kaldi. ama kanimca bu vakit de boyle yumusak -smooth bi gecis yapicaz sonra muzakerelerde dayiyacaklar bir guzel. neyse.
ben tatildeydim dondum, seni okumaya devam ediyorum:) bir de 10 kucuk mutluluk listende her gun tavsan gordugunu ve bundan mutlu oldugunu okumak cok eglenceliydi:)

ZeYNeP dedi ki...

sevgili yesil erik,

peki annesinin dediklerini dinledinmi?
su an astrodoma tikilanlar icin soyledigi sozler

"zaten orada bundan daha iyi hayat yasamiyorlardi "

zeynep

fethiye dedi ki...

bu adamin ucuncu kere secilme sansi yok ama ne yazik ki ondan daha akilli kardesi var. umuyorum bu son olaylarla bazi amerikalilarin da akli basina gelmistir. yoksa bu ulke iyice yasanmaz olacak.

Adsız dedi ki...

Amerikalılar neyi hakediyorlarsa onunla idare ediliyorlar. Tıpkı Türkler gibi. Bu yüzden onları küçümseyecem ama kendi halimize bakınca susuyorum mecburen.

YesilErik dedi ki...

Yaz mevsiminin sonuna gelinmesiyle birlikte gunluk tavsan count'umda muthis bir azalma var. Haftada bir iki ya goruyorum artik ya gormuyorum. Ama uzulmeyeyim, bloguma her gun beni ziyarete geliyor bir tavsan :)

Zeynepcim, hayir duymamistim ben bu harika yorumu.

Fethiye, sanmiyorum ya obur kardesin basa gelebilecegini. Belki daha sonra olabilir ama, kimbilir..

Sevgili anonim, ewet, oyle de bakilabilir herhalde bilmiyorum, haketme veya haketmeme diye.

Adsız dedi ki...

tabii tabii sen hic merak etme yesilerikcim ben hergun geliyom valla :)