Çarşamba, Nisan 22, 2009

Yetisememe durumlari ve kitap listesi

Gecen gun burada kampus civarinda yeni acilan bir yuvanin tanitim toplantisina gittim. Open house dedikleri olay. O saatte giden bir benmisim, gorevli kadin beni gezdirdi. Hersey gicir, cok sevimli bir yerdi. Yaz basi icin yer olacagini dusunmustum. Kasim'a kadar dolduk demez mi. Ne zaman doldunuz dedim, iste iki hafta once acildi kayitlar dedi. Iyi de bize haber veren denyo niye soylemedi bunu dedim, kayitlar acildi diye. Neyse, gene de bekleme listesine girdik tabii.

Amerika Birlesik Bekleme Devletleri burasi. Hersey icin bir kuyruk hali var. Bazen cok yararli bir sey oldugu gibi, bazen de cok sinir bozucu olabiliyor. Herseyi en az uc ay oncesinden planlayip yapmak gerekiyor.

Gecen gun Kirpicik'i yuzme dersine yazdirmak istedim. Okulun spor kompleksinde boyle dersler vardi. Hamileyken yuzmeye gidiyordum, o zaman rastlamis ve insallah seneye biz de kendi bebegimizi getiririz demistim. Tabii ki kayitlar dolmus. Kendimi cok beceriksiz bir anne gibi hissettim bunu ogrendigim an. Biliyorum, cok onemsiz bir hadise. Ne olmus yani, bu kadar kucukken yuzme dersine gitmese ne olur Kirpicik? Tatile ciktigimizda sokariz oglumuzu denize. Ama hissiyat boyle demiyor.

Millet kokusunu mu aliyor, nedir, ben niye zamaninda yapamiyorum bu isleri? Bir yetisememe ruh hali dogdu dolayisiyla bende. Sanki surekli Kirpicik icin bir seyler yapabilirmisim, ama bunu kaciriyormusum gibi hissediyorum.

Bir yandan yuvaya vermesem de bakici mi bulsam diyorum. Annem bizimle bu ara. Ama o da yoruluyor artik. Kirpicik hem cok agirlasti, hem de cok hareketlendi artik, yasi geregi.

Bakici bulmak ayri bir sorun. Turkce konusan birisini istiyorum. Zaten iki ana dilli olacak Kirpicik ama ingilizceye mumkun oldugunca gec baslasin, once Turkce konussun istiyorum. Birisi var simdi aday, onunla bir gorusecegim, bakalim.

Bu arada yuvaya gittigimde beklerken kutuphane bolumunde bakindim biraz, bazi guzel kitaplar kesfettim. Hatta ismarladim, geldiler bile.

Ilki, your child at play bebek/cocuk gelisimi ile ilgili kitaplar serisi. Daha once bulamadigima hayiflandim bu kitabi. Kirpicik simdi 10 aylik oldu, bu konuda da yetisemedim gibi hissettim, ama onemli degil. Ilk iki kitabi aldi. Ilki 0-12 ay, ikincisi 1-2 yas gelisimi uzerine. Seri 8 yasina kadar suruyor. Icinde bebeginizle onun gelisimine yardimci olabilecek aktivite onerileri var. Bol resimli ayrica.

Bir diger kitap da working mother's guide to life. Bu kitabi henuz ayrintili inceleyemedim ama guzel bir kitap gibi gorundu. Bakici, yuva secerken nelere dikkat etmek lazim, vs gibi konular isleniyor. Ama cok daha genis kapsamli bir kitap. Yazari da bu ziyaret ettigim yuvanin sahibiymis meger.

Bir de Harvey Karp'in "happiest toddler on the block" kitabini ismarladim. Bunun baby versiyonunun hem kitabi hem dvd'si var bizde. Kitabindan cok dvd'si cok isimize yaradi bizim. Onerdigi teknikleri izlemek daha kolay okumaktan. Kirpicik ilk iki ay biraz daha az agladiysa, bu amcanin onerileri sayesindedir. Bu toddler'in da dvd'si varmis, o nasil bilemiyorum.

Hazir kitap listesi yapmisken, evdeki diger kitaplarim:

Tracy Hogg, Baby whisperer... -bunu ilk aylarda daha cok okudum.

The no cry sleep solution-- benim pek isime yaramadi dogrusu, ama bir kenarda duruyor, iyi bir kitap oldugu rivayet ediliyor.

What to expect 0-12 ay serisi--genel anlamda basvurulabilecek bir kitap.

Baska bir takim kitaplar da var ama su an aklima bunlar geldi.

Hiç yorum yok: