Çarşamba, Kasım 05, 2008

Buradaki secimlerin dusundurdukleri

ABD secimleri sona erdi. Dun gece Obama'nin zafer konusmasini bekledik ama Kirpicik'in artik yatmasi gerekiyordu. Biz yatmisiz, cikmislar. Sabah Youtube'dan izledim.

Sonuc bence surpriz olmadi. Anketler hep onde gosteriyordu Obama'yi. Ama gene de belli olmazdi.

Artik yasadigim ulkede konusmasina ve zekasina saygi duydugum, acaba ne diyor diye merak edecegim bir baskan olacak. Baskani ignore ederek gecirilen bir 8 yildan sonra ilginc bir degisim olacak bu.

Sevindim tabii daha zeki, daha sosyal, daha genc, daha dinamik, daha siyah adayin secimi kazanmasina. Gercekten tarih yazildi Amerika'da dun gece. Insanlar gercekten umut dolular daha iyi bir gelecek icin. Dunya icin de hayirlisi olur umarim. Sanmiyorum ki kemiklemis bazi politikalari degissin ABD'nin. Ama artik gozunun icine baka baka ulkeler isgal edilmez belki. Bu da bir seydir.

Elimde degil, kiskaniyorum buradaki ortami. Hem de cok. Bizim gazeteleri aciyorum. Uzmez rezaleti, "Mustafa"'nin yasattigi hayal kirikligi/sansasyon, Ergenekon Iddianamesinin sittin sene boyunca okunmasinda bilmem kacinci sayfaya gelinmesi, Aydin Dogan-hukumet cekismesinde son pislikler, en son da vatandas vergisiyle 2 milyon insana yapilacak AKP komur yardimi... Daraliyorum. Dunya nerdeeeeeee, biz nerdeyiz... Umitsizlige kapiliyorum.

Obama'ya oy verenler daha cok gencler bu secimde. Ezilen/dislanan gruplar ve hatiri sayili akli basinda bir suru insan elbette. Ama genclerin katkisi yadsinamayacak kadar cok. Bizde ise gencler tam tersi bir yolda. Sanki ulke kurudu. Yeni nesilden kimse yetismiyor, heyecanlanmiyor. Yok, ortalikta bol bol hiyar var. Onlari kastetmiyorum. Bir hiyar gider, oteki gelir. Hiyar yetistirmek zor degil. Zor olan adam yetistirmek. Gencler tarikat calimlari arasinda kalmis, gelecekten umitsiz, basibos. Bir ulkenin gencligi kurursa, kendisi kurumus demektir. Hangi gelecekten soz edebiliriz o zaman?

Iste ABD secimleri bana bunlari dusundurtuyor.

5 yorum:

tavsan dedi ki...

Off, ama katiliyorum yazdiklarinin hepsine! Ben de tam Obama ve Uzmez konularinda not dusmutum bloga; Uzmez rezalatini hic istemeyerek yazdim, boylesine tiksindirici birseyi not duserken hatirlamaktan bile kacinmak isteyerek. Sen bir de ustune ulkenin gundemini ozetlemissin bir paragrafta ve icinde sevindirici, umutlandirici hicbirsey gorunmuyor. Bizde iste yeni adam numaralariyla anca AKP geliyor. Bizden yeni diye cika cika onlar cikiyor son iki secimdir. Ama belki onlarin devrini de Bush devri gibi gormek gerek; belki bir kader benzerligi olur:)
Sen aday olursan ben oyumu sana veririm:) Valla, biz olmayacagiz madem, olacak birilerini bulsak, 10 sene sonrasina yatirim yapsak..

Fikrisabit dedi ki...

Hay eline saglık cok iyi yazmıssın !.
Biz aynen bu hükümet bu ulkenin basında oldugu sürece sittin sene adam olamayız olamacagımız gibi Seriat kanunlarına dogru ilerliyoruz.Ve her türlü pisliğin içine gun be gun batıyoruz.Ama bunu niye bu halk goremez ? 1 ton komurle hayatlarını veriyor bu halk ve ben bunu sindiremiyorum artık !

Fikrisabit

YOK Kİ dedi ki...

yesil erik,
baktim da su memlekette yasayan bildigim ne kadar turk varsa neredeyse ayni seyi yazmis. umit, umitsizlik, imrenme vs.. ne cok aklimizi karistirdi bu adam. oysa ki uzun zamandir kaniksamistik birbirinden beter adamlar tarafindan yonetilmeyi.

CeM dedi ki...

Yesilerik bence butun sorumlulugu genclerin omuzuna birakmak yalnis. Burdaki secimdeki gencleri ornek vermisin ama onlari bu secimdeki politikaya ceken kimdi? Obama ve Clinton. Onlara bu secimin ulke acisindan ne kadar onemli oldugu gosterildi. Obama internetin her olanagini kulanarak o genclere ulasti. Bizde oylemi? Genclerimizi malasef tarikat ve ulku ocaklari arasinda paylasilirken Ataturk'un Cumhuriyet Halk Partisi ne yapiyor? Ne yapacak Bakyalin bitmez tukenmez kisisel arzu ve egosu yuzunden muhalefet yapmaktan/olmaktan ileri gidemiyor.

Ulkesini dusunen Obama ve Clinton gibi liderler bizde'de ciksa, o zaman gencleri pesinden surukler. Bizim genclerimizden ben hala umitliyim, yeterki Ataturk'un zamaninda gosterilen saygi ve destek verilsin onlara. Turkiyede firsat verilmeyen genclerimiz bu ulkede ne harikalar yaratiyor ben gozlerimle goruyorum.

Uzun lafin kisasi, ben genclere ornek olacak adam gibi adamlarin gelmesi ile ulke tekrar ayaga kalkar diye dusunuyorum. En guzel ornek bize Ataturk zamani.

Studioayse dedi ki...

Size katiliyorum ben cok umitliyim ulkemiz adina Taurus..Burada da (Amerika) yasanan ve hic bir zaman medyaya yansimayan insanin hayal edemeyecegi rezillikler oluyor. Obama' nin gelisi cok dogru zamanlama oldu ve ben hep inandim alacagina bu secimleri. Insanlar hatta koklu cumhuriyetciler dahil bikmislardi Bush'dan, ekonomik dengesizliklerden (eminim ki savas ekonomiyi mahvetmis olmasaydi olaylar bukadar Bush ve cevresinin aleyhinde gelismezdi ya da Obama'nin lehine) ve en iyi alternatif Obama idi..Bizim ulkemizde basimizdaki sevimsiz insanlarin da guclu alternatifleri de cikacak. Ozaman en onemli yapmamiz gereken yerlerimizden kalkip oy vermek.