Salı, Kasım 21, 2006

Kavramlarla Devam

Emre Kongar'in yazilarini mumkun oldugunca takip etmeye calisiyorum. Dunku kavramlar yazimdan sonra baktim. Cok iyi yazilmis bu yazisini paylasmak istedim.

Türkiye'deki demokratik ve laik rejimi kendi amaçlarına uygun olarak İslami ilkelere göre yeniden düzenlemek isteyenler ve onlara destek verenler, bir yandan aydınları öldürerek ve baskı altında tutarak, öte yandan eğitim sistemini yozlaştırarak, son olarak da temel kavram ve terimlerin içlerini boşaltarak Türkiye'nin entelektüel birikimini ortadan kaldırıyorlar.

Aslında yapılacak iş, bize demokrasi diye dayatılmak istenen, lider diktatörlüğü, temsil adaletsizliği ve kurumlaşmış yağma ile sakatlanmış ve hızla dinci eksene kaydırılan "cici rejimin" içini gerçek demokratik ve laik uygulamalarla doldurmanın tartışmasını başlatmaktır.

3 yorum:

filliboya dedi ki...

Selam, Emre Kongar'ın yazılarını hangi steden takip ediyorsun? Cumhuriyet gazetesinin sayfasından yazının bütününe ulaşılamıyor çünkü.

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

ben de takip ediyorum yazılarını. cumhuriyet gazetesinden başka yerde yazıyor mu?

YesilErik dedi ki...

Sevgili Filliboya ve YAlnizlar Kralicesi, Emre Kongar kendi resmi sitesinde de yayinliyor Cumh'te yazdiklarini. Yukaridaki yaziyi da oradan baglanti verdim, adresi wwwkongar.org.