Perşembe, Aralık 08, 2005

Sadece bir Yuh

Her gun yeni bir abukluk, yeni bir sacma beyana alisik olsa da bunyemiz, gun geliyor kaldirmiyor, bazen sadece bir yuh diyesi geliyor, bazen de dalga gecesi sesli olarak. Ist. Boyukh $eher BB beyimiz buyurmus. Ist’daki universiteler sadece lisansustu egitim yapsinmis. Gerekce de su, universiteli gencler kalabalik yapiyorlamis sehirde. Yani onca sosyal ve siyasi mesele bu nufus kalabaliginin arkasinda dururken, universiteli gencler fazlalik yapti sehre oyle mi. Yuh yani demek istiyorum sadece.

11 yorum:

ycurl dedi ki...

Ben politikacilarin yaptigi aciklamalari kaale almiyorum artik. Cunku nasil bu kadar aptalca konusuyorlar bunlar mi yonetiyor bu ulkeyi diye soylenip kiziyorum. Simdi de universite acilacakmis pek cok yeni. Bakan universite hocalarina zorunlu hizmet getirilecegine dair beyanatta bulunmus. Bu mentalite ne zaman degisecek ya.

Mert dedi ki...

:) Koylerden goc edenler degil de universiteliler kalabalik yapiyor demek, belki de okumus insanlardan oy almak gocmenlerden oy almaktan daha zordur. Kendilerine gore zekiler mi degiller mi arada kaliyorum bazen...

Pinky dedi ki...

Resmen eğlendim ya :) Duyunca kahkahayı patlatmıştım şimdi sende yazınca iyice koptum..Üniversiteliler sadece kuru kalabalıktan ibaret zaten,ne işe yararız ki..Mertin yazdıklarına katılıyorum ve ekliyorum ki zeki değiller,düşünüp konuşma diye birşeyden haberleri bile olduğunu sanmıyorum

Ilgaz Gürses dedi ki...

İçki içilen yerler (=tüm adam gibi restoranlar), üniversiteler derken bir de sinema ve tiyatro gibi günah yuvalarını defederlerse kırlara bayırlara tadından yenmeyecek ülke, bekliyoruz bakalım hasretle 70 milyonluk devin poposunu oturduğu yerden azıcık kımıldatmasını.

YesilErik dedi ki...

Ycurl ben de almiyorum, genelde sadece okuyup duyup sinirlenirim ama dedim ya, bunye kaldirmiyor bazen. Universite acilacak tabii, genclerimiz okusunlar, adam olsunlar. Adi okumak olsun da. Asil hangi amaca hizmet ettigi lazim degil. O gadar da derinine inmemekh lazim bazi seylerin efenim... O gadar gelecege bakhmakh olur mu. Bugune bakiniz, kisa vadeli gonusalim, mentalitemiz budur yagni.

Mert, guzel bir noktaya parmak basmissin, yani bahsettigin ikilem konusu :) Ben de bazen arada kaliyorum oyle ama cogu zaman Pinky'e katiliyorum.

Sevgili Pinky ve Incircekirdegi, hosgelmissiniz...

Bu arada, sosyal ve siyasi mesele derken cogunlukla gocu kastetmistim ben de. O insanlarin da cilesi ayri, malum. Farkli boyutlarda da olsa, bu bastakilerden cekiyor herkes sonuc olarak, farkinda olunsa da olunmasa da...

Sevgili Incircekirdegi, bekliyoruz evet. Beklemekten baska pek bir sey yaptigimiz da soylenemez maalesef. Tepikisiz bir toplumuz. Orada burada konusa konusa kurtariyoruz Turkiye'yi. Gerci dusunmek, kafa yormak guzel ve hic konusulmamasindan daha iyi elbette ama ben sahsen kendimi cok yararsiz ve caresiz hissediyorum cogu zaman. O zaman niye boyle bir yazi yazdin diyebilirsin, hakli da olursun. Dedim ya, bunye kaldirmiyor, oluyor oyle arada...

fethiye dedi ki...

vay okuzagazi vay. Hangi mantikla bu lafi etmis acep. Heh!

Hani ABDdeki universiteler artik sadece lisansustune yabancilari alacagiz gibi bi beyanda bulunsalar bizim kendini bilmez basin bunu nasil yazardi ama!

Unknown dedi ki...

Hep beraber birgun Turkiye'de
buyuk bir eylem yapmaya ne dersiniz, benden gecti belki ama
siz genclere cok is dusuyor,
bu insanlari al asagi etmenin zamani geldi, geciyor bile,
duyduklarima, okuduklarima inanmak istemiyorum, ama yasayanlardan duydukca heyheylerim geliyor, canim ulkeme yazik ediyorlar, genclerimiz okumak icin okul pesindeler, Haydi Turkiye, Haydi Turkiyeliler, birseyle dusunme zamani geldi !!!!
sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Ayy Yesilerik,
ben diger blog ismimle not dusmusum sonra farkettim,
ben Zeynep :))

Yemekbiz'den. VedaZamani benim
diyet kardesli blogum.

sevgilerimle,

YesilErik dedi ki...

Aaa, Zeynepcim, sen miydin arkadasim :) Bir seyler yapilmasi gerektigi konusunda haklisin. Duyarli olalim, en onemlisi de o.

Nasil gidiyor senin diyet? Sana ve diyet arkadaslarina bol sans diliyorum canim.

Ufff, su verification harflerini yamuk yumuk yaziyorlar bazen, $a$i oluyorum.

Sulin dedi ki...

diyelim ki gerçekten üniversite lisans öğrencileri şehirde bir kalabalık yaratıyor ve sadece yüksek lisans öğrencilerinin varolması daha iyi olacak, yüksek lisansta verilen eğitimin arkasinda bu kadar olmalarinin sebebini kavrayamadim. lisanstan farklı birşey vermiorsunuz farklı bir öğrenci yetiştirmiyorsunuz. uluslararası çapta damgamızı vurduğumuz bir lisansüstü eğitim sistemi var da benim mi haberim yok? yoksa tüm bu safsata yeni açılacak 150(?) üniversitenin öğrencilerce tercih edilmesi için mi? hayret cidden hayret. eğitim sisteminde veya istanbulun sorunlarında o kadar uğraşacak şey varken piyango üniversitelilere vurmuş.

YesilErik dedi ki...

Sulin, sen de hosgeldin. B. baskani yeni acilacak universitelerin kampuslerinin istanbul disinda olmasini savunmus. Bu cok mantiksiz degil. Sanirim 10-15 tane universiteden bahsediyoruz 150 degil. Ama lisansustu ile soylediklerinin hicbir mantikli dayanagi oldugunu sanmiyorum. Biz de iste burada kafa patlatiyoruz, soylediklerini bir kaptan oburune bosaltip hangisinin seklini aliyor acaba diyerek.