Cuma, Mart 20, 2009

Birikenler

Ne cok sey birikti icimde. Son bir yila yakindir hayatim cok degisti Kirpicik'le birlikte. Anne olmak inanilmaz bir seymis. Ayni anda pek cok duyguyu en yogun bicimde yasatiyor insana. Insan en fedakar olmasi gerektigi anlarda en cok kendisi oluyor sanki. Bir duygu ve dusunce yogunlugu yasiyorum epeydir. Dolayisiyla cok sey birikti.

...diye yazmisim gecenlerde.

Donem bitti. Birkac gundur ense yapiyorum ben de. Gecenlerde bir is gorusmesine gittim. Iyi gecti, bekleyip gorecegiz sonucu. Bir gece evde degildim. Kirpicik emmeden de uyumayi ogrendi sonunda bu sayede. Dondugumden beri geceleri emzirmeyi biraktim. Ama hala kendi kendine uykuya dalamiyor. Bunu da asacagiz diye umuyorum. Su aralar gecenin bir korunde ayagimda salliyorum onu. Cok yorucu oluyor tabii benim icin. Bazen 10 dk'da uyuyor, bazen 1 saate yakin ayakta kaliyor. Yatagini hala en asagi seviyesine indirmedik. Uyandigi zaman yatakta guvenle zaman gecirmesi pek mumkun olamiyor bu yuzden. Bu hafta odalari ayiracagiz artik ve yatagi indirecegiz. Doktorumuz oyle tavsiye etti. Bakalim nasil bir yeni duzen olusacak.

Bu aralar yeni oto koltugu ve bebek arabasi (stroller) alacagiz artik. Kafa karisikligi yasiyorum tabii. Hazir vaktim varken tuketici gorusleri okumaya calisiyorum. Herkesin oncelikleri ve ihtiyaclari farkli gorunuyor. Dun Babiesrus'ta biraz oynadim birkac tanesiyle. Hic aklimda yokken Pegperego Pliko almayi dusunuyorum simdilik. Biz haftasonlari Kirpicik'le alisverise cikiyoruz. Elimiz kolumuz torba doluyor. Bagajda en az yer kaplayacak ve bebek icin de en konforlu seyi ariyorum. Bir de agir olmayacak tabii, bir cikista en az iki yere ugruyoruz. Bagaja sok, cikar, kullanisli olmasi lazim. Bu pliko katlaninca en cok kuculebilen ama buyuk gorunumlu olan bir stroller. Onunde de tepsisi var. Bu tepsi ne kadar onemli, deneyimi olan var mi?

Bir tane de ucuz chicco umbrella alirim diyorum, daha cabuk seyler icin... Maclarenlar o acidan pek uygun gorunmediler. Hem epey fiyatlilar, hem de uzun bir sure cocuk icinde rahat edemezmis gibi geldi bana. Yoksa onlar da katlayinca epey az yer isgal ediyor. Ve biraz daha hafifler tabii. Ve tepsisizler. Gene, tepsi ne kadar onemli olur hic kestiremiyorum. Guvenlik acisindan farkeder mi? Nedir yani?

Oto koltugu da sanirim bu Britax'lardan alacagiz ama dun baktim; Evenflolar'la aralarinda acayip fiyat farki var. $150 ve 300 civari ikisi. Yani Britax hakkaten kus mu konduruyor diye merak ediyorum.

Kirpicik artik isteklerini bayagi bir belli etmeye basladi. Cok cabuk buyudu bu arada, inanilmaz. Biraz anneci olmaya basladi sanki. Sabah kayinvalidem onu uyuturken ben odaya girdim. 30 sn icinde bir corap alip cikmak icin. Beni gordu, hemen yavsak bir gulumseme ile tezahurat yapti (yavsak annenin yavsak oglu :)), ben corabi alip cikinca da 5 dk arkamdan agladi. Bir yandan super bir duygu bu, kelimelerle ifade edilemez :) Ote yandan uzuluyor insan geride birakiyorum diye. Dun gece Erik bir seyahatten dondu, bir haftadir yoktu. Onu gorunce de cok sevindi, Erik mest tabii :) Ve bu sabah ilk kez ufak bir arabayla oynadi oglum. Biraz kucuk ve kurunca kendi kendine biraz giden arabalardan. Deli gibi emekledi onun pesinden :) Cok yakinda gate de almamiz gerekiyor. Bir oyun parki aldik, su superyardlardan. Icinde yarim saat kadar tutup mutfakta is yapmak icin filan gayet faydali bir eser, tavsiye ederim. Ama uzun sureli icinde tutmak cok yazik olur. Zaten agliyor ve beni al diye kenarda bekliyor canim. Ozgurce emeklemek istiyor. Cevresindeki hersey acayip ilgisini cekiyor. Koreltmemek lazim.

Gene bir suru Kirpicik anlattim :)

Bu arada ABDullah Gul Kurdistan demis, sabah gazetede okudum. Satilmis pzvnk! En bi sahici musluman kardeslerimize duyrulur, gurur duyabilirler kendisiyle (evet, kufur eden bir insanim, seviyorum ve iyi de yapiyorum, begenmeyen okumasin). Iyi haftalar dilerim herkese.

8 yorum:

tavsan dedi ki...

Yaa, valla fotograflardan goruyorum ben de ne cabuk buyudugunu sacli kirpinin:) yalniz ne kadar pahaliymis bu bebek zimbirtilari yahu. bugun bir de tesadufen bir oto koltugu reklami gordum; o da bunun benzeri bir fiyatti; dudagim ucukladi. ulen hakkaten cocuk buyutmek bayagi masrafli bir ismis. hani okul kismi masrafli tamam da daha bebeklikten bu kadarini beklemiyordum ben sahsen.
Umarim is gorusmesinin sonuclari istedigin gibi olur;)

Abdullah Gul olayina hic girmiyorum. Okumadim o lafini. Ama dun Hurriyet'te Kadir Topbas ve esinin roportajini okudum; onlar da adam 27 hatun 15 yasindayken tanisip 16.5 iken (liseyi birakarak) evlenmisler. Bu bir trend mi yoksa bir kesimin kadina bakis acisini mi gosteriyor ve hangi daha acikli bilemedim.

ycurl dedi ki...

Ben arkadastan ogrendiklerimi satacagim sana. Maxi-Cosi kullaniyor ama hafif filan degil :) Aslinda hem araba koltugu hem bebek arabasi olmasi acisindan bence guzel.
Bir de teutonia diye bir marka var. 3 yil garanti ile geliyormus. Zaten ben bunlarin fiyatini ogrendikten sonra acaba yavas yavas bir bebek fonu mu acsam diye dusunmedim degil hani :)
Neyse artik sen deneyimlerini yazarsin bize de kaynak olur :)
Yasar Buyukanit, Mustafa Balbay'la olan konusmasinda Gul icin Erdogan'dan daha tehlikedir demis. Bir bildigi vardir herhalde. Belli oluyor zaten.

aysema dedi ki...

Önünde tepsi olan arabalar dışarda birşey yemesi gerekince işe yarıyor.Bu arada siz de yemek yiyebilirsiniz.

Son paragrafa bayıldım. Ohhh ne güzel demişsin. Duygularıma tercüman olmuşsun...

Yavruyu öpüyorum. Sevgiler...

YesilErik dedi ki...

Tavsancim, bildigim kadariyla cocuk zimbirtilari Amerika'da en ucuz. Turkiye'de pek cok sey daha pahali gordugum kadariyla. Allah kolaylik versin herkese. Bu genc kizla evlenme bir seriat trendi olsa gerek. Ne bileyim. Buyukannelerimiz zamaninda genc evlenilirmis, bunlar zamani durdurmuslar meger.

Ycurlcum, biz o Maxi-Cosi tarzi seyin bir ust seviyesinde bir sey ariyoruz su anda. Yoksa hem araba koltugu hem bebek arabasi fikri cok super gercekten de. Teutonia'yi ilk kez duyuyorum. Bir bakayim.

Aysema tesekkurler. Sanirim sonunda tepsili bir sey tercih edecegim. Biz de sana sevgilerimzi gonderiyoruz.

gunebakan dedi ki...

sevgili yesil erik, nacizane tavsiyemi yazmak istedim. oto koltugunda britaxdan sasma derim. evet biraz pahali ama, sonucta grup 2 oto koltugunu 3-4 yil kullaniyorsun. (9-18kg olani) ayrica guvenlik testleri vs ile de kendini ispatlamis bir marka. Allah tecrube etmek zorunda birakmasin ama, herhangi bir tehlikede bu koltuklarin onemi ortaya cikiyor. yoksa normal seyirde birbirlerinden farki yok. puset konusunda ise ben de arastirmadayim. kizimin pusetini vermistik nasilsa bi daha cocuk yapmayiz diye. simdi ikinci bebegimi bekliyorum. ben de guzel bir sey almak istiyorum. burada (izmirde) bebecomfort loola diye bir model goruyorum herkeste. pek hosuma gitti. kizima 1.5 yasindayken normal pusete ilave chicco baston puset almis tepe tepe kullanmistik. yurtdisina bile onunla ciktik. ama normal puset de gerekiyor cogu zaman. maclarenler de cok meshur burada. tepsi cok fonksiyonel mi ben de bilemedim. onemli olan tam yatis pozisyonu olsun, guvenli olsun, rahat olsun, golgeligi guzel olsun (izmir yazlari icin konusuyorum) yoksa zaten bu veletler tepsi uzerinde birsey tutmuyorlar. sana da simdiden kolay gelsin.

Sugibi dedi ki...

bende tepsili aldım önemli bişey sanki o olmasa çocuk aşağı kayacakmış gibi geliyordu ama benim hiçbir işime yaramadı. çocuğu zaten bağlıyorsun güvenlik açısından yararı yok yani bana göre. son 3-4 aydır çıkardım zaten. mümkün olduğunca açıklık ve geniş görüş açısı gerekiyor çocuğa orda oturmaya ikna olması için.

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Burada Emmajunga bebek arabalarinin vazgecilmezi, ABD de de vardir mutlaka, ama biraz buyuk hem yatak hem oturulan cinsden, bir de kucuk bastonla iki cocuk buyuttuk, biz de 9-25 kg arasiydi sanirim Britax 2 ways almistik, 4 yasina kadar cocugu ters oturtmak zorundasin burada, bu koltuk daha sonrada öne cevrilerek uzun sure kullanailabilecek modelde.
Sevgiler Isvec ten...

YesilErik dedi ki...

Ay tesekkur ederim yorunlariniza.

Sevgili Gunebakan, cok cok tebrik ederim, ikinci kez kiz annesi oluyormussun. Harika bir sey. Daha guvenli ise elbette Britax alirim ben de. bebecomfort loola'yi burada goremedim buyuk magazalarda. Belki online vardir ama kendim bir acip kapamadan, gozle gormeden boyle bir online alisveris yapmaya guvenemiyorum dogrusu.

Sucugum, hatirliyorum evet, sen de o zaman tepsili falan almak istiyordun. Demek bir ise yaramiyor cok fazla. Neyse, bi bakalim o zaman.

Sevgili Alp ve Egenin annesi, emmajungalar cok sirin gorunuyorlar ama katlaninca ne kadar kuculur ve ne kadar hafiftir? Gene sadece ebay'da bulabildim maalesef...

Tesekkurler fikirler icin :)