Çarşamba, Haziran 04, 2008

Gelismeler-ler-ler-ler

Epey oldu gibi sanki bloga yazmayali. Bugun itibariyle tam iki haftadir evdeyim aslinda (fotograf da iki hafta oncesinden). Daha fazla devam edemedim ise. Doktor da en azindan bu iki hafta ise gitme, 37 haftalik ol, ondan sonra bakarsin dedi. Netekim bugun 37+1 olmayi basardik. Bundan sonra gelmeye karar verdigi an gelebilir bizimki. Iki hafta once 1,5 cm acilmistim bile. Bugun 2,5 cm'e terfi etmisiz. Doktorumun agzi kulaklarindaydi. Ilk dogum icin cok iyi bir gelismeymis, daha kolay bir dogum olacak seninkisi dedi. Zaten gecen hafta 3,130 kg olmustu bizimki, tosuncuk.

Biz de Erik'le sevindik tabii ama bir panik durumlari hasil oldu ikimizde de. Doktor e artik hazir misiniz diye sordugunda ikimiz de soyle bir kocaman yoooooooo diye cevap verdik. Sonra ben aciklama geregi hissettim. Hersey hazir tabii de biz zihinsel olarak hazir miyiz dedim. Biraz cabuk ilerliyor sanki hersey. Doktorum da ucuncu cocugunu dogurmadan once esiyle birbirlerine donup biz manyak miyiz, iki tanenin ustune dediklerini anlatti. Sanirim biz de ne kadar hazir olunabilirse o kadar haziriz su asamada.

Evde oldugum zaman bir sekilde ilk gunlerden sonra daha cabuk gecer oldu. Daha cabuk ama daha verimsiz de ayni zamanda. Evdeyim, nasilsa yaparim mantigi. En azindan ufakligin butun camasir isleri bitti.

Gecen Cumartesi aksami surpriz bir shower'im oldu. Bizim ekip meger arkamdan hain planlar yapmis, cok tatliydi herkes. Kocaman bir salincak almislar, su muzik de cikaranlardan. Artik ufakligin bir eksigi yok masallah. Bugun yarin da car seat'i arabaya yerlestirip en yakin itfaye istasyonuna gidip kontrol ettirecegiz. Budur yani.

Bu aksam da hastane turu var. Gerci biz biliyoruz nereye gidecegimiz filan ama odalari gormemistik. Belki fazladan baska bilgiler de verirler.

Son bir kac gundur aglayan bebek nasil susturulur, emzirme vs ile ilgili kitaplar okuyorum. Happiest baby on the block kitabi ilginc geldi epey. Hatta dvd'sini de aldik. Tam bir soygun, 55 dk'lik dvd 25 dolar. Her neyse, ilgincti ama. Kitabin yazari doktor bebeklerin ilk uc ayinin 4. trimester oldugunu ve kolik konseptini isliyor. Aslinda kolik bebeklerin problemi gaz ve acid reflux degil anne rahiminin ortamini aramalariymis. 5 S diye isimlerdirdigi bir yontemle saatlerce aglayan bebekleri sakinlestirmeyi gosteriyor. Swaddling, side/stomach position, shushing, swinging, and sucking. Bizim henuz aglayan bir bebegimiz yok, insallah cok yakinda olacak :) , ona ragmen mucizevi gorunuyordu adamin bebekleri susturmasi. Bebeklerin belli refleksleri oldugunu, dogru davranislarla bu reflekslerin uyandirilabilecegini ve bebeklerin aninda rahatladiklarini anlatiyor. Sanirim deneyip gorecegiz.

Bu arada garip cilekli ruyalar gormeye devam ediyorum. Bu sabah tam cilekli bir shake gibi bir icecek alacakken saat caldi, soyle bir agiz tadiyla yiyemedim cilegi :P

Cilek yiyemedim ama yesil erik yedim, ha ha!!!! Bizim akdeniz bakkalina sefer ediyorduk bir ara, geldi mi geldi mi diye. Tesaduf rastladik ve ben kasanin yarisini satin aldim. Bizim dolapta curusun curuyecekse de dedim, daha bunun stresini yasamak istemiyorum, toptan aliyorum. Uc haftada yedik yaklasik 6 kg erigi. Michigan civarlarinda yetisiyormus, bizim buraya da geliyor, sebepleniyoruz.

Bu arada bu cord blood hikayesini sanirim yapmayacagiz. Doktorumuz da gereksiz derecede pahali bir hayat sigortasi gibi dedi. Gerektiginde stem cell yetistirmek icin tek kaynak o degilmis. Ama sanirim asil sorun organ bagisi yapacak olani bulmak. Bu noktada benim biraz kafam karisti dogrusu. Eger bu saklanirsa bagis icin kimse aranmayacak. Bilemiyorum, doktordan cikinca epey ikna olmustum yapmama konusunda ama simdi daha cok arastirmak gerek diye dusunuyorum. Pek de fazla vakit kalmadi aslinda.

Daha yazacak bir suru sey vardi sanki. Nedense aklima gelmiyor su an. Bi dahaki sefere... O zamana kadar dogurmamis olursam.

11 yorum:

yok ki dedi ki...

Sanki bebegi kucaginda tutuyormussun (hani disardaymis ama tisortunun altina saklamissin) gibi gorunuyor fotograf. Ben senin yurumekte zorlandigini okudukca senin bu kadar zinde/iyi gorundugunu dusunememistim (masallah deyeyim :)) ).

Umarim her sey yolunda gider, cok kolay olur sizler icin. Huzurlu dogum oncesi/sonrasi bir donem diliyorum simdiden.
Sevgiler

ycurl dedi ki...

Aaa cok az kalmis. Ne diyelim Allah bir avazda kurtarsin diyelim :)

tavsan dedi ki...

Herseyin yolunda gitmesine pek sevindim. Doguracagin guzel bebek (Haydar? :P nooldu isim nooldu? Dede Korkut usulu mu koyacaksiniz ismi?) ayri bir varlik, ayri bir kisi de olsa sizin bir parcaniz ayni zamanda. Hani zihnen yardimci olur diye soyluyorum; ben cok tecrubeliyim ya:P Ye ben de istiyorum. ayrica bir ara kilo diye yirtiniyordun; hamileyken bile benden incesin (evet bir zamanlar verdigim butun kilolari geri aldim ben). Pek guzel gorunuyorsun fotografta ve pek guzel bir fotograf:)
Hadi bakalim;)

gezicini dedi ki...

inşallah sağ salim kavuşursunuz. ilk zamanlar pek zor pek uykusuz geçiyor ama zamanla geçiyor. biz 3. aya yaklaştık. size de kolay gelsin, herşey sağlıkla olsun!
sevgiler
gorki

bgm dedi ki...

O guzel gobecige sevgiler... :))
En kısa zamanda da oğlunuu sağlıkla kucağına almanı diliyorum... Bizi habersiz bırakma ne olur...
Doğumunun gonlunce gecmesi dilegi ile... (ilginç bir dilek oldu ama benim dogumumda hersey icimden gecen sekli ile oldugundan sana da boyle bir dilekte bulunmak istedim). -acıklama dilekten uzun oldu- :))

cakiltasi dedi ki...

Sen yine de her an doğuruverecekmişsin gibi hazırlıklı ol, bu veletlerin ne zaman gelecekleri belli olmuyor. Kendini yorma ve bol bol dinlen, sonra çok ihtiyacın olacak bu enerjilere, en azından hatırasıyla avunursun :)
Sağlıkla inşallah...

fethiye dedi ki...

Yavrukusum, insallah kolay bir dogum olur, gercekten cok sisik durmuyor gobegin!!!

Çikolatalı pasta dedi ki...

Merhaba, cok yaklasmis bebegin gelisi. Saglikli ve kolay bir dogum diliyorum.

Meltem Sozer dedi ki...

Çok heyecanlandım okuyunca. Bebeğine ve sana doğumda iyi şanslar diliyorum.
Sana bir mail attım ama almadın sanırım benim adersim meltemsozer@crebro.net
Bana mail adresini yazarsan sevinirim.

YesilErik dedi ki...

Tesekkur ediyorum iyi dileklerinize, sagolun hepiniz.

Daha dogurmadim bu arada. Velet iyi diken uzerinde tutuyor bizi valla daha gelmeden :)

Calanon dedi ki...

Oncelikle merhaba ve de kolay gelsin diyorum.

Hazirlikli olmakta fayda var, gercekten ne zaman ne olacagi belli olmuyor. Yalniz su yesil erik ilginc bir sey cok. Ben de hamile iken as erdigim tek sey idi can erik, sansima bizim kosedeki Turk bakkalda (Londra'da) bulup fiyatina falan hic bakmadan kilolarca almistim.

Hersey gonlunuzce olur umarim.
Sevgiler.