Cuma, Nisan 27, 2007

Fazla söze gerek yok

7 yorum:

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Yine arkanda ve yolundayim Yesil Erik!

Açalya dedi ki...

Ankara'daki 1.5 milyon sayisina ulasmak dilegiyle!

ayla dedi ki...

merhabalar. ben 25 yasinda turbanli bir kizim ve danimarkada yasiyorum. kendi ulkemde esarbimla egitim alamadigim icin avrupaya gelmek beyin gøcu yapmak zorunda kaldim. Sizin gibi dar gøruslu insanlar yuzunden daha nice benim yerimdeki kizlar avrupada tip. hukuk´, yabancidil, uluslar arasi iliskiler okuyor ve calisiyor. søzde demokrasiyi, din ve vicdan øzgurlugunu savunuyorsunuz, ama kendi ulkemizde islami yasamamiza, esarbimizla okulumuza,isimize gitmemiz engelleniyor. bunun neresinde din øzgurlugu. bu mu demokrasi? insanlarin dis gørunusunden ønce beyinlerine bakmayi øgrenemedikten sonra turkiye tam manasiyla demokrasiyi yasayamiyacak. turkiyede universite kapisindan polislerle itile kakila kovulurken danimarkada odense syddansk universitette buyuk bir saygi ve hurmetle okulumuza gidip geliyor dinimizide øzgurce yasiyoruz. bence sabit fikirli olan sizin gibi insanlar.

ycurl dedi ki...

Yesilerikcim,
Polemik yaratmak istemesem bile son yazilan yoruma bir kac sorum olacak. Peki neden Avrupa su anda islam'i bir tehdit olarak gormeye baslayip(ozellikle Ingiltere, Fransa, Hollanda) bazi kisitlamalar getirmeye basladilar? Gecen aylarda Hollanda kamu alanlarinda turban giyimini yasaklayici bir yasa tasarisi sundu. Biz de dunya haberlerini takip ediyoruz o yuzden cok demokratik olarak nitelendirdiginiz Avrupa'nin demokrasi anlayisi da sizin demokrasi anlayisiniz kadar riyakar. Benim annem de basini ortup disari cikar. Anadolu'da pek cok kadin basortusu takar. Ama sizlerin yaptigi gibi bu ideolojik bir sembol haline getirilmez. Bu durumda cok sevgili 'demokratik' Avrupanizda da gelecek bes-on yilda daha dikkatli olmanizi oneririm.

kedi dedi ki...

Benimde bir sorum olacak neden Danimarka'da Suudi Arabistan degil islam dininin en ozgurce yasandigi yer Suudi Arabistan.... Kadinlar okuyamadiklari icin mi yoksa ???? Hem okumak hem de dini butun bir islam kadini olunmuyormus demek ki !!!!!!!!!!!

YesilErik dedi ki...

Sevgili Ayla, bunu dini, o esarbi siyasal malzemeye donusturmeden once dusunecektiniz. Siz de maalesef butun bunlara alet olmus durumdasiniz. SIzin ve pek cok genc kizimizin dustugu bu durum beni uzuyor. Eger bu durumdan bu kadar rahatsizsaniz Danimarka'ya gidip sikayet edeceginize once ulkenizde basortunuzu ve inancinizi siyasete alet edenlerden hesap sorun.

cakiltasi dedi ki...

yeşilerikçim,
gerçekten fazla söze gerek yoktu. ankara'daki mitinge ne yazık ki katılamamıştım. ama bu mitinge sabah teyzem ve ankara'dan gelen annemle beraber katıldık. o kadar güzel bir kalabalıktık ki, oraya gelen herkesle ve ülkemle gurur duyuyorum. ümitsizliğimize ümit, umutsuzluğumuza umut oldu.