Pazartesi, Temmuz 17, 2006

Cumartesi bi ara

Sicagin kavurdugu bir Cumartesi ogleden sonrasi ne tur aktivitelerde bulunulabilir? Mesela bir suredir ertelenen cit boyamaya girisilebilir. Saat 1 sularinda olursa bu oglen gunesinin tam tepemize dogru mevzilenmesi saglanir. Bu sirada bahcede yalnizlik cekilmesin diye siteye canli NPR yayini yapmak kosuluyla radyo disari alinir, Wait wait don’t tell me: the news quiz dinlenir bir yandan. Bir saatin sonunda bakilir boya bitmemistir, ama fena halde terlenmis ve amele yanigi olunmustur. Radyo yayina devam eder. Splendid table vardir sirada. Unlu italyan sef MarioBatali konuktur bu hafta, italyan sebze yemekleri soyle sahanedir boyle superdir diye anlatir. Sonra bir de sicaktan artik farimak uzere olan bunyeler alkolun ilk distile edilmesi hikayesini dinlerler. Artik su ayrinti kisimlari da iyice baymaya baslamistir citin. Cit bizim degil mi, istedigimiz gibi boyasak? Ama olur mu, aralarini iyi boyamazsak cirkin durur.
Bizim gunes cayi ne alemde acaba? Sahi, Fethiye’nin gunes cayindan koymustuk ise girismeden once. Bize hem arkadaslik etsin hem de is bittikten sonra bizi biraz olsun ferahlatir diye belki. Bir surahi suya bizim son denemelik caylardan olan black currant tea ve bir posetcik de normal siyah cay. Bahcemiz de superdir. Sekil 2a’da gorulen turuncu papatyalar komsunun tarafina ait olup her yaz tarafimizdan goz ziyafetine maruz kalmaktadirlar. Beri tarafta tohumlarini ellerimizle seyettigimiz ‘sweet pea’cikler (Sekil 2b) bayik kokularini bahcemize salmaktadirlar. Salmaktadirlar ama pek bir ise yaramamaktadir bu. Simdilik bir nufus patlamasi yasanmasa da tomucuklar daha bayik bir bahcenin habercisi gibi cicek ablalarinin altindaki yerlerini almislar bile. Ohhh, neyse boya bitti. Artik iceri atabilir miyiz kendimiz lutfen? Erikcim, hadi canim sen bize su gunes cayindan azicik koysan? Tamam, sen de melisalari getir istersen. Haaa, su bizim melisalar. ‘Bakarsan bag olur, bakmazsan da bir seyler olur iste’ seklinde yetistirdigimiz melisalarimiza dogru makasla yaklastim. Kirt, kirt, kirt. Uc tane dalcik kestim. Sonra yikayip havana attim onlari (artik bizim de bir havanimiz var, kapa parantez. Uzerlerine cok cok az seker koyup dovdum. Uzerine biraz gunes cayi. Bardaga suzgecten gecirerek koy. Uzerine bolca buz ve gene gunes cayiyla tamamla. Taze birkac tane de melisa yapragi attik mi icine tamam. Iciyoruz. Dunya varmis, degisik bir tat. Aliyor musun melisanin tadini? Ben aliyorum, ben de!!! E tamamdir o zaman. Kac saattir boyuyoruz simdi? Oldu galiba iki saat. Neyse bitti de kurtulduk. Guzel oldu ama, hakkaten cok eski gorunuyormus cit. Hadi gidip fircalari temizleyelim…

7 yorum:

ycurl dedi ki...

Bilmiyorum Erik ile ayni anda mi yazdiniz ama ikinizi de simdi okuyup bitirdim. Sizin su site yonetimi pek bir s1k1yonetim gibi geldi :) Hani Erikin ektigi dereotu resimleri? :))

Gün dedi ki...

Ben de ilk kez bu yaz çit boyadım, çok keyif aldım nedense :) Güneş çayı ikram etmedi ama bana kimse, bir daha ki sefere sizin çitleri boyamaya gelicem ben :)

fethiye dedi ki...

bu sicakta boya yaptiniz ha! yaw, fircada kurumadi mi yani boya?!

gecende yaptigim gunes cayini iceri gotururken elimi yakti resmen -- cam felaket isinmisti gunes altinda! urfa gibi burasi yaw.

YesilErik dedi ki...

Ycurlcum, ayni anda yazmisiz galiba, aksam evde okudum ben de yazdiklarini onun. Bizim siteyi sorma, ama kendilerini dize getirdik. Siz bizim su akan tavani yapin, o zaman boyariz dedik citi. Ise yaradi!! Bu aksam bizim saksilarin, dereotu dahil, bi fotografini cekmeyi dusunuyordum, yayinlayayim onu bari.

Duygu tesekkurler. Iyi gitti cay hakkaten, serin serin..

Guncum, bekleriz canim, askbocugunu de al gel. Citleri boyamana gerek yok, direk cay servisine gireriz :)

Denizkizim, benzetme cok hos degil mi.. Benim de ilk duydugumda cok hosuma gitmisti.

Fetcim, kac saat biraktin cayi disarida? Burasi da sicak ama o kadar degil galiba. Dun bi 95'i vurduk. Kavruluyor butun kita. Bi de Urfa gibiyse sizin oralar baska kebap tarifleri de isteriz yani...

bgm dedi ki...

Yesilerik'im bu sene boya badana yapmadan gecmeyecek galiba.. Evin icine niyet edip, kendinizi çitlere mi attınız.. :)

fethiye dedi ki...

Guzelim burasi 110F. ;)

Urfa kebabi istedi canin herhal? :)

YesilErik dedi ki...

Bgmcum oyle yaptik galiba :) Gerci citi de hic boyayasimiz yoktu ama mecburduk.

Fethiye, 110F de iyiymis. Ama sizin oralarda nem pek yokmus galiba, ben de soyleyenlerin yalancisiyim. Biraz daha tahammul ediliyor mudur ki? (Kebap hep ceker can, hayir denmez :))