Çarşamba, Nisan 19, 2006

Ne basligi kuzum, geyik yapiyorum geyik

Gecenlerde havaalininda 6 saat kadar bekletilmistim ya. Sadece 25 dolarlik bir cek vermislerdi. Bir hafta sonra 50 dolarlik bir cek daha yolladilar, cok ozur dileriz, gene bizi tercih edin n’ooolur, hem zaten 75 dolarlik indirimi eminiz harcamak isteyeceksiniz, eeee, benzin fiyatlari aldi basini gitti, boyle bir indirimin kiymetini bilin, paranin kolesi olun, gene bizimle ucun. Bilmiyorum ya da ben oyle anladim yazilanlari :) Biradere bilet alacagim da, kullanayim diyorum su indirimi bari. Tabii evde nereye koydugumu bulabilirsem indirim ceklerini. Odamiz feci sekilde dagilmis durumda. Kisliklar, yazliklar, giyilen giyilmeyen her sey bas kosede. Ama cok useniyorum onlari duzenlemeye. Gecen gun yikadigim camasirlari asmistim, uc gundur salonun ortasindan bakiyorlar gozumun icine.

Buralarda da havalar iyice duzeldi. Bu hafta hep 70 F civari olacak gozukuyor. Havayi Fahrenheit cinsinden belirtmeye cok alistim burada. Aradaki sayisal fark daha buyuk oldugu icin midir nedir, 40lar, 50ler, 60lar deyince havanin sogukluk derecesini daha iyi kavrayabiliyorum. Mesela 40in altina indi mi yandin, buz gibiyle es anlamli oluyor benim icin. Oysa 5, 10, 15 C deyince oyle degilmis gibi geliyor artik. Km mil olayi ise biraz daha farkli. Mil sayica kucuk oldugu icin (1 mil = 1.6 km) yeterince hizli gitmiyormusum gibi hissediyorum bazen :P Ama bir yere varmaya calisirken cok pratik oluyor. 60 mil kaldi, yani saatte 60 mille gidersen amele gibi 1 saatte gidersin, ama 80-85 basarsan super olur filan gibi dusunuyorum. En alisamadigim olculer ise uzunluk birimleri. Kac inch? Elinin koru. Boyun kac? Eeeee, 1.70? 5.6 midir 5.7 midir, alisamadim bunlara hic. Bir de: Sayin yolcular, ucagimiz 33 bin ft’te seyretmektedir. Hadi gene bunu sak diye 3’e boluveriyorsun, cunku ucaklarin 10 bin metre civarinda gezindigini biliyorsun. Ama eger birisi gecenlerde 80 ft’e daldim, superdi derse aptal aptal offff 80 de uce duzgun bolunmez ki simdi gibi dusunceler geciyor kafadan soyleneni sak diye kavramak yerine… Bir de galon litre olayi var. Hadi gene benzin ve sut alimindan ona da epey isindim sayilir. Olaya bak, benzin ve sut. Super uyumlu bir ikili. Neyse :) Yalniz su pint ve ounce’a nasil gicigim anlatamam. Biraz salam alabilir miyim. Tabii kac ounce olsun? Offf, 250 gr yaniiiiiii… Yahu mis gibi gram varken ne isim olur benim ounce’la mounce’la (1 ounce 32 gr falan), tovbe tovbeee… Hele pint? Hala kac litre oldugunu cikaramiyorum, su anda bile. Bu kadar senedir burdayim. Cik cik cik…

Ay havalardan nerelere geldim :) Saat de gec olmamis, ama olsun, ben kactim.

3 yorum:

Defne dedi ki...

Yesil Erikcigim, aynen senin gibi dusunuyorum, biktim "ounce"lardan falan ben de. Burada sicaklik 87 F. Nem de cabasi. Oyle sicak ki geriyor insani. Ben kocaman bir kavanozun icine atiyorum kuponlari, indirim ceklerini falan. Dosyalama basarili olamadi bizde:) Biraz tuhaf miyiz neyiz?!Biz de de gozumun icine bakan camasirlardan var, gidip toparlayayim bari. Operim.

uzaktan dedi ki...

yesil erik ben hala alisamadim su olculere.artik hesaplamaya calismiyorum :) neyse ne bana ne diyerekten yasiyorum iste.

YesilErik dedi ki...

Defne, ne kadar cok cercop geliyor degil mi postada filan? Tabii sonra ugras dur onlari ayiklamayla da...Bu ulkedeki kadar kimse kagit ziyan etmiyordur herhalde.

Ne kadar s1k kullandigina da bakiyor galiba olculeri Uzaktan.. Bazilari yer ediyor, bazilari ise ucup gidiyor kafadan.