Salı, Nisan 25, 2006

Dayan fidancik

Gun gecmiyor ki elin memleketinde bir Ermeni muhabbeti acilmasin. Gun gelir, her gun dinlediginiz rock istasyonundan evet bu Cumartesi downtown’da ermeni soykirimi ile ilgili Turkiye’ye karsi olun siz de, gidin destek verin gibi abuk bir mesaj firlayiverir arabanin hoparlorunden. Soka girersin. Gun gelir, bilmemne eyaleti de sonunda ders mufredatina soykirim ibaresini yerlestirmistir, hadi bir seyler yapalim konulu bir email gelir. Bizim buradaki hayatimizin rutin bir parcasi artik Turk toplulugu olarak oraya buraya karsi dilekcelerin altina imza atip yollamak, asagida verecegim gibi bir baglantinin uzerine “tik”layip anket doldurmak. Elimizden bu kadari geliyor. O kadar cok karsi atak geliyor ki, ancak bu kadar durabiliyoruz. Ya da ben kendi adima konusayim. Aktif bir lobicilik faaliyeti icinde olmayan siradan bir Turk vatandasiyim ABD’de yasayan. En son bomba olay su oldu. Yayinlariyla sayginlik kazanmis olan PBS (Public Broadcasting) kanali gecenlerde Ermeni Iddalariyla ilgili bir yayin yapti. Turk toplulugunun amaci belgeselden sonra (veya once) bir forum programi koydurmakti yayina. Ki izleyiciler ortada bir tartisma oldugunu ve en azindan Turk tarafinin da goruslerinin varoldugunu ve bunlarin neler oldugunu gorebilsinler, tartabilsinlar diye. Hepimiz dilekceler imzaladik, gonderdik ama PBS yayinlamadi boyle bir forum. Simdi de bunun anketi yapiliyormus, acaba PBS iyi bir halt mi etti yoksa tartismalari daha cok alevlendirdi mi diye? Biz de ne yaptik, gittik Yes’i tusladik. Isterseniz siz de tuslayin, bakalim kendinizi tsunaminin yolundaki yikilmayi bekleyen fidancik gibi hissedecek misiniz? Bana her seferinde oyle oluyor da.

http://www.msnbc.msn.com/id/12412125/

3 yorum:

SuGibi dedi ki...

ben baba ve piçi okuduğumda şaşırmıştım. bu kadar da mı yani diye. meğer siz yıllardır içinde yaşıyormuşsunuz. üzgünüm:(

tavsan dedi ki...

yesilerikcim uzun bi zamandir yorum yazmak istedigim yazialrin birikti, bari dedim son yazdigina butun yorumlarimi yazayim:) bir kere ben de tikladim o "yes"i oyle dusundugum icin. bir de her ne kadar dilini bilmedigim bir ulkede yasadigim icin olaylara bu kadar bile mudahele edemesem de dilini bildigim bir ulkede yasananlar icin bir tik yapayim en azindan, ne de olsa nasil bir his biliyorum uzaktan da olsa o durumun icinde yasamak. burada da benzerlerini yasadik kucuk cevremizde... sonraciiima, ben de istedim ya istop ve yakantop (ya da yakartop da deniyo sanki buna bazilarinca) oynamak;) bir de asil su ne istedigimi buldum ve pesinden gidiyorum konulu yazina bir yorum yazmak istiyordum; cok sevindim cunku. ben de kararsizlikla devam etmekteyim yoluma. ama cok guzel birsey bu, insan anlayinca pesinden gitmeli hakikaten cunkku asil mutluluk sansi orada yetiyor, daha kolay ama aslinda seni heyecanlandirmayan, sevklendirmeyen islerle ugrasmakta degil. teprik ediyom seni bu yuzden:)) opuyom pek cok.

YesilErik dedi ki...

Ben okumadim onu Su'cugum. Okumam gerek demek ki..

Tavsancim, yakantop mudur yakartop mu diye bi ikilem vardir di mi? :)) Bu arada sen devam et yoluna ve sakin durma. Zaten zamanla netlesiyor bence bir suru sey, kimseye vahiy yoluyla inmiyor hicbir sey. Ben de seni cok operim.