Salı, Mart 21, 2006

Yalanci Mojito

Yalanci su boregi gibi bir sey degil bu. Harbi kotu bir sey. Efendim, iki dilim limon alinir, bos bardagin icine atilir. Ustune dort tatli kasigi seker ve bolca taze nane yapragi konulur. Uzunca tahta bir sopacikla ezilir de ezilir. Sonra uzerine istenildigi kadar buz, Bacardi ve soda koyulur. Limon dilimiyle suslenip afiyetle icilir. Simdi. Cirrrrrrrrrrrrrrrttt. Basa don. Butun limonlari lim yap!!!! Hem de hemen, cabuk!!! Aksi takdirde kendini bir ‘jungle’da yolunu kaybetmis gibi hissedebilirsin. Tatlar birbirine girmemis, tam tersine her biri ayri birer agactan sarkan maymunlar gibi “ben burdayim, ughu ughu ughu!!!” diye bagirmaktadirlar. Eksilik bir yandan, seker bir yandan, alkol bir yandan, nane apayri bir yandan. Yani limonla lim bu kadar mi farklilar birbirinden? Evet canim evet, is mojito yapmaya gelince oyle. Aaa, limimiz yokmus, olsun limonla deneyelim bakalim dememek lazim, benden soylemesi…

Klasik mojito tarifi icin buraya.

5 yorum:

Cerise dedi ki...

Bu mojito denen seyi duzgun yapan yerlerin sayisi Turkiye'de bir elin parmaklarini gecmez. Yani en azindan bana denk gelmedi :) Yurtdisindan cam siseyle lime juice tasiyan biri olarak soyluyorum, pek severiz biz bu icki kardesimizi :)

Nes london-ist dedi ki...

lime juice benim salatada bile limona tercih ettigim bisey,bu bizim Bodrumun misket limonu degil mi,gorgusuzluk yapmayalim da,eh tasimak yerine memlekette bulmak guzel olur tabi, ben migrosta gordugumu hatirliyorum,hep lezzetli olsun hayatlarimiz,haminne gibi konusuyorum ben de yaslandikca :) operim..

YesilErik dedi ki...

Cerisecim, pek severiz evet :))Ben tr'de hic icmedim bundan. Ama burada da her yer yapmiyor.

Nes, ben limi buraya gelmeden once fotograflarindan biliyordum sadece. Sanirim dogru, Bodrum'un misket limonu olmasi. Ve evet, hep lezzetli olsun hayatlarimiz :)

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

agzım sulandı okuyunca hemen kosup yapmak lazım :))

Pazenadam dedi ki...

yahu galiba büyük marketlerde bu misket limonu (lim mi demeliyiz yoksa) bulunabiliyor. bir de merak ettim acaba soda+lim+şeker yerine lime aromalı schweppes ile mojito yapmayı deneyen oldu mu. benim böyle bir planım var. belki de çok daha az zahmetle mojito elde edebiliriz.