Pazartesi, Ekim 17, 2005

Bir aycicegi hikayesi

Cumartesi beni yakalayan olumlu ruh hali Pazar gunu de benimle birlikteydi. Sabah 11’de Erikin telefonuyla uyandim. Uykulu uykulu bir seyler geveleyip bir saat daha uyku ile uyanma arasinda gidip geldikten sonra lutfedip kalktim. Kahve koydum kendime. Mutfagin yan duvarinda bize kusmus gibi duran aycicegimize baktim sonra. Yapraklari solmus, suyunu da icememis. Disari cikarmaya karar verdim onu. Korkulugun yanina koydum, gunesi gordu, pek sevindi. Bu aycicegi bize doganin bir hediyesi oldu. Disarida duran ciceksiz saksilarimizdan birinde kendi kendine buyumeye baslamis. Tatil donusu bir de baktik, 20 cm uzunlugunda bir “sey” bizi bekliyor. Ilk baslarda ne oldugunu anlayamadik. Erik kesin yabani bir sey, bi halt cikmayacak bundan diye dalga gecti. Ben biliyordum ama. Aycicegi olacak bu dedim. Haftalar gecti, belki 6-7 hafta. Gun gectikce boy atti bizimki, sonunda cicegimsi bir yapi beliriverdi ucunda. Acti sonra, aycicegi oldu hakkaten. Nerden geldi de bizim saksida yer buldu kendine bilmem. Orada buyumeye karar vermis, ona kimse engel olamayacakmis gibi. Sonra ruzgarlar basladi, gecen aksam Erik’le gidip bi sopacik alalim yarin en iyisi buna deyip baktik aycicegimize. Ertesi sabah boynunu bukmustu. Govdesi dayanamamis ruzgara gece. Hemen iceri aldik, duvara yasladik. Ama iste, iceriyi de begenmedi, yazik. Simdi biraz daha mutlu sanki disarida ama kirilan yeri hep oyle kalacak gibi. Dun gidip bir demet aycicegi aldim marketten. Vazoya koydum, onlar da pek guzeller. Ama bizimki kadar degil galiba.

5 yorum:

ycurl dedi ki...

ay ne guzel. Benim de nereye gidecegim bir belli olsa ve yerlessem tekrar cicekler alip yetistirsem. Aycicegi saksida zor olmaz mi? Saksisi buyuk degil mi? Hatta herseyi birakip bahcivanlik yapsam ellerimi topraga karistirip ekip bicsem....

mono dedi ki...

ne güsel yaa, annemlerin kedisi de öyle kapımıza gelmişti bizim. çok mutlu oluyo insan.

YesilErik dedi ki...

Ycurl, sen tezini bitir hayirlisiyla, sonra da yerlesirsin istedigin yere umarim. Cicekler, bocekler, olur hepsi merak etme :)Saksi da orta boy, bilemiyorum, belki de o yuzden mutsuz bizim aycicegi.

ayy, bu da cok seker bi hikayeymis Pinar, kapiya kadar gelen kedicik.. Burada olamaz oyle bi sey malesef cunku sokakta gezen kedi yok. Onun yerine sincap var bol bol, ilkbaharda da tavsan filan. Onlar da gelmiyorlar hic oyle.

fethiye dedi ki...

ne durumda simdi cicekcik? soguklarda mahvolmasin garip? :)

YesilErik dedi ki...

Fethiyecim, cicekcik ayni. Birkac gundur isindi biraz havalar, o kadar usumuyor tahmin ediyorum. Cok soguk olursa alirim gene iceriye.