Pazartesi, Ağustos 22, 2005

Sunshine State’ten donus

Bir tatile gittim geldim, dut yemis bulbule dondum. Nerden baslayayim, ne yazayim. Bir dolu sey var anlatmak istedigim ama bi turlu diyeceklerimi toparlayamiyom. Bu kadar mi alismisim ben her gun bir seyler yazmaya ve sever olmusum blog olayini? Galiba oyle.

Tatil guzel gecti. Gittik, dinlendik, geldik. Her dakikasinda dinlendik diyemeyecegim, yarisina yakin bir miktari araba surerek gecti. Malum, ulke buyuk. Hatta kocaman. Eh, bizde de suyunu cikarma potansiyeli var. Daha dogrusu biraderle bende. Hadi oraya da gidelim, surayi da gezelim, aman bu da eksik kalmasin seklinde davrandigimiz icin bir miktar kosusturmaca yasadik. Ama genel anlamda tabii ki dinlendik. Zavalli Erikcim isyan bayragini cekti bi ara. Hayatim, hadi gec kaliyoruz, yeter artik cektigin fotograf, bir gunde bu kadar da cok sey yapilmaz ki. Tamam Erikcim, sen simdi bi gulumse bakiim, hah soooyle.. Tam gicigim canim :) Ama o anda hic oyle gelmiyordu. Velhasil, bir dahaki tatile giderken havayolunu tercih edecegiz gibi gorunuyor.

Sunshine State’te birkac gun sahilde sakin sakin, yerlesik bir hayat surup biraz dinlendikten sonra evrim gecirerek mobilize olduk. Daha guney taraflarda bir dalis gezisine katildik. Turkiye'deki onlarca dalista goremedigimiz hayvani toplam iki dalista gorduk. Bir deniz kaplumbagasi, scorpion fi$, trompet fi$, hayvani boyutta bir orfoz, bir barakuda surusu, bir takim kopekbaliklari ve envayi cesit tropik balik. Bi Sponge Bob’u goremedik. Florida dunyanin sayili dalis mekanlarindan, sualti inanilmaz zengin gercekten de. Bu dalis yaptigimiz reef de meger eski bir feeding site’mis. Dalis liderimiz kopekbaliklari konusunda bizi uyardi. Kabarcik sesini duydular mi gelirler, baktilar yiyecek yok, birkac tur atip giderler dedi. Aynen de dedigi gibi oldu. Sualtinda kopekbaligi gorecegimi bilerek cikar miydim bu dalis gezisine bilemiyorum ama teknede dalistan 5 dk once ogrendim. Pek de korkunc bir senaryo cizilmedi. Netekim, cok korkunc degildi. Sadece bir tane buyuk gorduk, 3-4 metre uzunlugunda, biraz uzaktan. Ama saldirgan olan buyuk beyaz cinsinden degil. O biraz urkuttu o kadar. Hayvanlar cok hizli hareket ediyorlar. Televizyonda gormekle farkli oluyormus. Ay amanin bi dakka, bir iki palet vurup kacayim diye dusunurken zaten her sey icin cok gec olacagini ve ne kadar zavalli bir durumda oldugunu anliyor insan. Cool takilmak lazim yani. Biz de oyle yaptik. Diger gordugumuz kopekbaliklari 1,5 metre civarindaydi. Erikle biz iki tane gorduk. Fotograflari post edecegim. Bizim sualti kamerasi ekipmanimiz olmadigi icin kendimiz fotograf cekemedik. Dalis yaptigimiz merkezin web sayfasindan bulduklarimi post edecegim. Hem guzeller, hem de bizim gordugumuz seylere epey yakinlar. . Simdilik bu kadar, yarin da giant squid’in saldirisini anlatacagim :P

6 yorum:

wizkid dedi ki...

hosgeldin yesilerikkk,
tatil supermis gercekten resimlerde guzel hernekadar sen cekmemis olsanda.
dalip resim cekmek hep yapmak istedigim birsey ama yapamayacagim heralde. Sanirim filmlerden dolayi cok korkuyorum sualtindan. Erkekseler karada teker teker gelsinler kopek baliklari .. valla zopayi aldimmi elime... :p

Margot dedi ki...

Hoşgeldin Yeşilerik!
Ne güzel bir tatil olmuş , Kaptan Kusto hesaabı :-) Hiç dalmadım hayatımda, özendim şimdi bak!

Minik Patikler dedi ki...

HOSGELDIIIIN :) Tadi damaginda kalmistir eminim ki. SUper vakit gecirmissin MASAALLAH. Ne guzel anilarim canlandi senin cektigin fotograflara bakinca, Biz de Maldiv Adalari'nda benzer goruntulere seyirci olmustuk, sualti makineleriyle 6 filmlik fotograf cekmistik ve gecen sene bu zamanlardi, ve sanirim baska bir sey boyle tat vermez sualti guzelliklerini kendi gozleriyle gormus insana. Bebek dogsun simdi onunla gitmek istiyoruz, Allah kismet ederse. Hem yanimizda bebegi birakacak birisi olursa gece dalisi yapmak fikri bana cok cazip geliyor.

YesilErik dedi ki...

Hojbuldum arkadaslar. Wiz cok guldurdun beni gercekten de. Seni elinde sopa sahilde kosarken hayal ettim bir an, ama etrafta kopek veya balik yokken :)

Margotcum, firsatin olursa dalisi dene gercekten de. Bambaska bir dunya. Aslinda snuba diye bir olay da var. Snorkel ve scuba arasi, boyle 9-10 metrede takiliyorsun. Tupun yukarida suyun ustunde yuzuyor, sen borunun uzunlugu kadar inebiliyorsun sadece. Baslangic icin ideal ve oyle uzun uzun sertifika olayina girmeye gerek yok bildigim kadariyla.

Minik patikcim, sen de daliyormussun demek, ne guzel :) Ben de daha gece dalisi hic yapmadim. Erik'in dedigine gore harika oluyormus. Bambaska hayvanlar cikiyorlarmis ortaya. Aman yanimiza iki tane hatta uc tane fener almayi unutmayalim da. Korkarim ben yoksa.

ashkar dedi ki...

hoşgeldin resimler gerçekten güzel olmuş. TAtilinini bekimkinden güzel olduğu kesin :)

Minik Patikler dedi ki...

Ben de korkarim ne kadar fener varsa o kadar alalim :)