Cuma, Ağustos 26, 2005

Dun aksamki hallerimiz

Dun aksam eve biraz erken geldik. Buzlukta sakladigim taze barbunyayi pisirmeye karar verdim. Zeytinyagimiz da bitmisti ama. Erik de kofte yapti. Coban salata yapacaktik, hiyar bulamadik. Yine de yapmaya karar verdik. Turk bakkalindan aldigimiz sirkeyi koyduk, hiyarin eksikligini hissetmedik bile. Yemekten sonra yuruyuse cikalim mi diye dusundugumuzde havanin kararmaya basladigini gorup vazgectik. Zaten bize bahane lazimdi. Oturduk, televizyonun karsisinda bir guzel pinekledik. AltonBrown amcamdan pizza nasil yapillirmis, ucuncu kere ogrendik. Sonra diziler basladi. Ben masanin uzerinde duran yeni Thai yemek kitabini soyle bir karistirdim ve reklam aralarinda diger koltuga dogru uzanip Erigi optum. Gidip Erige normal cay, kendime meyva cayi yaptim. Ictik. Sonra karnimiz acikti. Mikropdalgada popcorn yaptik. Tatli olanindan. Erik inatla bir suru tuz koydu uzerine bu sefer. Gece oldu sonra, yorgunluk coktu. Koltukta pineklemek bile fazla gelmeye basladi. Yataga gitmek lazim diye dusunulerek bi bir saat daha televizyona bakildi. Son 15 dakikayi ben hatirlamiyorum. Sonra kalktik, uyumaya gittik. Aksam, gece sona erdi. Gundelik hayat mi diyorduk?

7 yorum:

Adsız dedi ki...

bizim hayata hic benzemiyor ama bu. televizyon seyretmiyoruz; boylece pineklemek de yok.

kitabin da hayirli olsun yine ;) dilersen sana ilk denediklerimi yazayim?

YesilErik dedi ki...

Ne guzel, sevindim sizin adiniza Fethiye. Bu televizyon kadar avare eden baska bir sey yok insani valla.

Denedigin tarifleri yazarsan gercekten cok sevirinim, neleri denedin? Gordugum kadariyla epey pratik tarifler, zaten stir fry olunca en uzun pisme suresi 7-8 dk gibi gorunuyor. Wok var miydi sende? Ben ilk chicken coconut soup'u denemek istiyorum, bakalim bu haftasonu. Hem kolay gorunuyor, hem de cok seviyorum.

Adsız dedi ki...

yesilerik, sana sayfalari vereyim, daha kolay olacak her ikimiz icin de ;)

Denediklerim cok ama 107, 108, 113 ve 114 neredeyse bir ara her gun yediklerimizdi. hem cok kolaylar hem de lezzetliler. Bahcede feslegen yetistirdigim icin hele cok kolaylik oluyor bu yemekler.

Bizde wok yok. Almayi dusunmuyorum nedense. Sen alacaksan da evinizdeki ocak elektrikliyse hic alma derim.

Koyubeyaz dedi ki...

Yesilcim su mikrodalgada misir nasil yapiyorsun banada bir anlativersen hayrina..

YesilErik dedi ki...

Fethiye, biz de yetistiriyoruz feslegen, o yuzden ana yemek olarak ilk feslegenli tavugu denedim ben de. Harika oldu. Ama wok lazimmis arkadasim, ocagin ustu batti, her yer yag oldu. Ocak elektrikli ama sicramayi biraz onlemesi acisindan bir tane wok edinecegiz gibi gorunuyor. Baska tarifler de denedim, onlari da yazarim.

Koyubeyazcim, mikropdalgada yapmak icin hazir paketler halinde satiliyor burada popcorn. (bu arada yazim hatasi yok, ben mikrodalgaya kisaca mikrop da derim :)) Sadece atiyorsun, hatta cogu mikrop'un ustunde popcorn dugmesi bile var hazir, ona basiyorsun ve voila!!

fethiye dedi ki...

yesilerik, sen bilirsin ama elektrikli ocak icin ozel wok almazsan haliniz nice olur gibi geliyor bana.

O sICratmalara karsi ben "splatter guard" mi deniyor, onlardan kullaniyorum.

Aslinda sen soyledin soyleyeli ben de bir wokla yapayim diye dusunmyor diylm. Bu adamlarin bir bildigi var ki o alette pisiriyorlar herhalde. ;) Evde wok var, bir arkadasinki bizde duruyor nedense. Denim bakim.

YesilErik dedi ki...

Sanirim Ikeada var alti daha duzce olan bir wok cesidi Fethiye. Ben alalim dediydim, ama Erik Bey engel olduydu. Ama bu haftasonu kimse durduramaz beni artik :) Bi de onda deneyelim bakalim, kimbilir belki de dedigin gibidir. Wok'ta keramet vardir :P