Cuma, Ağustos 12, 2005

Dilimize yerlesenler

Bu “cocuk da yaparim kariyer de” Turkiye’de bir reklamda geciyor galiba, ne reklami oldugunu ise hala cozebilmis degilim. Anladigim kadariyla “tamamen duygusal” tadinda dile bayagi bir yerlesmis, benimsenmis durumda. Boyle kacirdigim seyler oluyor buradan, Turkiye'ye gidince yakalamaya calisiyorum. Bir seferinde hic unutmam, 3 yildir memleketten ayri yasadigimiz zamanlar; bir yilbasi icin Turkiye’deyiz Erikle. Bir arkadasimizla bulusmusuz. Kahve icip sohbet ediyoruz. Bizim arkadas dediydi ki, bir yer varmis, bi gece kulubu/bar, yikiliyormus. Ben de, Erik de atlamistik. Aaa, niye yikiyorlar? Bizim arkadas s1k1 bi gulme krizine tutulduydu. Bunda gulecek ne var diye bon bon baktigimizda ise su yaniti aldik. Meger populer yerlerimize artik oyle deniliyormus, populer olan yerler yikilirmis vesselam. Abi, ha xtir, nerden bilelim biz bunu? Hala yikiliyor mu bilemiyorum ama ilk kez kendimi bir seylerin disinda kalmis hissetmistim o an. Simdi de insanlar ustuste cocuk da kariyer de diye naralar atinca, dedim gene benzer bi durum mu var, n’oluyoruz? Bilelim ogrenelim, ogrenelim sevelim, sevelim zapitalim, yabanci kalmayalim.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

:) Haklisin!

Benim en gicigima giden bu "donmedi bana", "donecem sana" lafi. Ingilizceden dogrudan ceviri ve masallah, herkes de kabullenmis durumda.

wizkid dedi ki...

cocukta yapari mkariyerde reklami eski bir reklam yenimi geldi oralara? ciktigi zaman tum bayanlarin agzindaydi hakketten.

Ps:orkid reklami.

YesilErik dedi ki...

Bak ben bu "donecem"i de kacirmisim, sagol Fethiye. Gicikmis hakkaten. Birbirimizi uyaralim biz bence boyle yenilikler konusunda :)

Wiz, demek orkid reklamiymis ha. Himm, hizli yasam temposu geyigi vs. Eh, fena bir noktadan yakalamamislar aslinda.