Perşembe, Temmuz 21, 2005

..58, 59, 60! Onum arkam sagim solum sobe! Saklanmayan ebe!

Meme-the cook next door

Saklambac kucukten beri en sevdigim oyundur. Arasira isiklari kapatip oynuyoruz biz evde birader geldiginde. En cok da kurt olup ortaya cikmamaya bayilirim. Ama artik biraz buyuduk, sobelenince cikmak, mizimamak lazim.

Sugibicim ve sevgili JackDavid sobelemis beni. Mutfak isini profesyonel olarak yapanlarin affina siginarak ben de kendi macerami yazayim. Maksat iyi vakit gecirmek olsun. Boyle buyrun:

İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?

Anne kucagindan dusup Amerikada kendi basima yasamaya basladiktan sonra mecburiyetten yemek pisirmeye basladim. Fazla fastfood veya acliktan tavana ziplamam an meselesiydi. Ilk denememde dondurulmus brokoli, karnibahar ve havuc paketinden bir sebze yemegi yapmaya calismistim. Sonuc, tanistirayim Husran. Husran, bu Sonuc. Icine koymadik malzeme birakmadigim halde tadinda buyuk bir eksiklik vardi. Sonradan farketmistim ki sogan koymamisim.

Yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?

Biz Erikle birlikte ogrendik yemek yapmayi. Hem ben ondan hem de o benden etkilenmistir eminim. Bir de foodnetw. var tabii. Bir ara sabah aksam baska kanal izlemedigimizden oranin bilumum ascilarindan cok sey ogrendim.

Yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? Bize göstermek ister misin?

Herhangi bir mangalin basinda dikilerek gun boyunca tutsulendigimi kanitlayan bir suru fotograf var aslinda. Ama tek tek o kadar ozel degiller sanirim.

Mutfakta kendisine karşı fobin olan birsey var mı? Yaparken seni/avuçlarını terleten bir yemek mesela?

Avuclarim terlemiyor neyseki ama et yaparken istedigim ciglikte olmasi icin cok kasiyorum. Su ete batirilan termometrelerden aldim, hangi derecede ne kivamda pisiyor izlemek icin. Ama pek kullanisli gelmedi bana. Gene her seferinde acaba simdi oldu mu, kac dakikadir pisiyor filan gibi streslere giriyorum.

Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıpta cok gereksiz bulduğun nedir mutfakta?

Kesme tahtam/plastigim. Capon bicaklarimiz. Iyi olmamis yemekleri corbaya cevirmek icin blendir. Bunlar cok yararli. Bir de Erik. Bazen ayagimin altinda dolasiyor ama :) O da benim icin ayni seyi dusunuyor biliyorum. Ne zaman beraber mutfaga girsek toslasip duruyoruz.

Gereksiz buldugum sey merdane. Hamur acmadigim ve pek fazla bake etmedigim icin gereksiz buluyorum kendim icin. Baking cok ayri bir dunya, belki bir gun bulasirim.

Bir kaç garip belki de komik yemek ceşidi söyle, senin cok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün bir yemek.

Garip yemek diyemiyorum ben galiba hicbir yemege.

Hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgeçemezsin?

(Zeytin+tere)yagi, tuz, (kuru+taze) baharatlar. Ille 3(!) tane soyleyeceksek bunlar. Bir de sogan ve sarimsak kardesler var. Onlari da eklersek bu saydiklarimi koyarak hicbir yemegin kotu olma sansi yok diye dusunuyorum.

Vazgecemeyecegim yemekleeeeeeeeeer: Borek. Hangi cesidi olursa olsun. Ama en cok suboregi. Bi de peynir yediklerimi eritiyor :P Onsuz yapamam.

En çok sevdiğin dondurma ceşidi..

Mocha ve kahveli bilumum cesitler.

Asla yemeği düşünmediğin şey...

Iguana kizartiyorlarmis Meksikada. Ondan yemek istemem, gicigim hayvana bi kere. Ama mecbur kalsam yerdim herhalde, bi iguana ugruna acliktan olecek degilim. Bir de asla tekrar denemeyecegim bir sey var. Kopekbaligi yuzgeci corbasi. O ve bilumum sumukumsu seyler benden uzak dursunlar. Ya da ben onlardan uzak durayim.

Özel bir yemeğin/ spesiyalin var mı?

Surekli degisiyor. Ama sanirim her haftasonu farkli bir “the perfect omelette” yapmayi becerebiliyorum. Hayalim bir devekusu yumurtasi alip soyle koca bir omlet yapmak.

Seni sobeleyen/ebeleyen aşçı:

Sugibicim ve JackDavid

Sobelediğin/Ebelediğin 3 aşçı:

Deniz’in ve Koray’in hikayelerini merak ediyorum. Ayri ayri veya beraber. Denizcim cok smooth bir sekilde bu isten siyrildigini dusunuyor :) Hakli olabilir. Eger oyleyse o zaman Koray kendi hikayesini yazsa cok sevinirdim.

Bi de Pirik'i ve Wiz'i ebeliyorum. Ebe!

1 yorum:

koray dedi ki...

himmm. sorulari cevaplandirmam ama ben de bir yemek yazisi yazarim :)

simdi elele tutusup bir cember olalim ve bunun bir yildan erken olmasi icin dua edelim

[cemberin dua amplifikatoru vazifesi gordugune inanan bir grup din adami pi sayisinin tum basamaklarini hesaplayana cennet vaadedildigini one surduler. iskenderun muftulugunun tepkisi merakla bekleniyor]